• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opslaan met uniek nummer maar met meerdere gebruikers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kaway

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2010
Beste lezers

Wil via excel een bestand maken om offertes te maken. mijn vragen zijn de volgende

Is het mogelijk dat er meerdere gebruikers te gelijk gebruik kan maken van een sjabloon. En hoe kan ik dan met een unieknummer laten opslaan (+1).

Bijv: Gebruiker A is bezig om offertes te maken. gebruiker B gaat ook offertes maken. hoe zit het dan met het unieke nummer (+1). want ik denk dat excel een foutmelding zal geven bij gebruiker B dat het nummer al bestaat.

Is dit mogelijk om dit te programmeren via VBA?

Je kunt in VBA toch gewoon kijken op moment van opslaan of het bestand al bestaat.

Stel dat gebruiker A en gebruiker B allebei het bestand tegelijk openen. Dan hebben ze allebei ID 1 bijv. Gebruiker A wil het bestand opslaan: vba code kijkt of het bestand 1.xls al bestaat -> zo niet dan slaat hij het bestand op. Indien wel het geval is dan moet je het ID 1 ophogen en weer kijken of het bestaat. (dit kun je in een loopje doen tot je een ID hebt wat niet bestaat.

Als gebruiker B dan wil opslaan gebeurt hetzelfde. Vba code kijkt of het bestand met id 1 al bestaat. Dit is het geval omdat gebruiker A deze al heeft aangemaakt. Dus ophogen en opnieuw controleren.

Mijn vba kennis is niet goed genoeg om een voorbeeld uit te typen maar dit moet wel kunnen op deze manier.
Moet je van die controle gewoon een functie maken die je oproept tijdens het opslaan.

iets in deze richting:

saveDocument( ID )
if(!file_exists( ID + '.xls'))
// Opslaan code
else
saveDocument( ID++)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan