Opslaan op cd-rw

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vecom

Banned
Lid geworden
4 jan 2004
Berichten
583
Hoi,

Ik weet niet of mijn vraag wel in deze 'rubriek' thuishoort, maar ik waag het erop.

Is het mogelijk, dat ik een cd-rw schijf als gewoon opslagmedium kan gebruiken?
Wanneer ik nu bestanden op een RW wil opslaan worden ze (WinXP) 'klaargezet' waarna ik ze alsnog naar de cd moet branden.
Wat ik wil is, net als bij het verplaatsen van map naar map, of het opslaan van een bestand (bijvoorbeeld in Word) direct naar dit medium opslaan.
Daarnaast zit ik met het probleem dat eenmaal op RW opgeslagen bestanden read-only worden. Is dit te voorkomen?
 
Ik heb het programma Easy CD Creator 5. Daar is een optie dat je hem gewoon als een soort diskette kan gebruiken. Maar ik weet dan niet zeker of je hem op een andere pc zo dingen erop kan zetten :( Wel op je eigen pc dat werkt wel. En Easy CD Creator is ook niet gratis. Misschien weet iemand anders wel iets wat gratis is
 
Laatst bewerkt:
Sorry, bijlage vergeten

 
 

Bijlagen

  • format_cd.jpg
    format_cd.jpg
    52,4 KB · Weergaven: 50
Geplaatst door Rimsic
Ik heb het programma Easy CD Creator 5.......


Ja, die versie heb ik ook, maar die is niet compatible met WinXP ...... althans, die melding krijg ik direct wanneer ik hem ga installeren.
En ja, je vraag is terecht, bij anderen werkt dat dan natuurlijk weer niet.
Voor mij is alleen belangrijk, dat ik een cd-rw nét zo kan gebruiken als een harddisk, diskette of USB-stick, waarop ik direct kan wegschrijven ..........
 
Je kan gegevens welke je hebt opgeslagen op een CD-RW gewoon uitwisselen met iedere andere pc, mits de cd op de juiste manier geformatteerd is.

Ik gebruik zelf al jaren InCD van Ahead (Nero). Werkt perfect, ook met XP. InCD installeren, cd formatteren en schrijven maar. Cd is op dezelfde wijze te benaderen als een diskette of harde schijf en zelfs in een CD-ROM speler uit te lezen. Schrijven lukt uiteraard alleen met een CDRW-apparaat. Je kunt een probeerversie van Nero Burning ROM en InCD downloaden op www.ahead.de of www.nero.com

Maarreeh... waarom anno 2005 een cd gebruiken? Is een memory stick (USB-stick) niet veel handiger? Werkt altijd, en is een stuk sneller en zeker zo praktisch. Voor ongeveer 3 tientjes weet je alles.
 
Wel handig zo'n stick maar een beperkte capaciteit
128 stick en 650 of 700 cd een aanmerkelijk verschil zeker als je bedenkt dat een cd een paar euro kost.
 
bij easy cd creator zit direct cd ,daar de cd-rw mee formateren en je kan hem als HDD gebruiken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan