opslaan query groepsvak ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroenSturm

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2012
heei mensen in wil een groepsvak opslaan maar ik weet niet of deze query klopt

Code:
INSERT INTO personeel ( [aanwezigheid percentage] )
SELECT [Formulieren]![aanwezigheid]![Kader0] AS Expr1
FROM personeel;

Laatst bewerkt:
Heb je hem al uitgeprobeerd? :)

ja maar dan loopt heel mijn database vast dus ik ben op zoek naar een oplossing

Loopt je database vast?
a) hoe trigger je de query?
b) welke gegevens wil je wegschrijven?
c) wat zijn de waarden die je uit het keuzevak haalt?
d) wat is de veldeigenschap van het veld ([aanwezigheid percentage]) waarin je dat doet?

hoe bedoel je a) ?? want ik snap die vraag niet..

b) de gegevens uit mijn groepsvakvoorbeeld01.PNG
c) ik gebruikt toch geen keuzevak?
d) tekst

a) De query start niet uit zichzelf; op basis waarvan wordt dit gestart?
c) Ik noemde 'm keuzevak omdat je iets laat selecteren. Omdat er geen plaatje nog was, kon ik niet zien of je één of meer keuzes kan kiezen, en of je die ook wilt wegschrijven. Ik had 'm beter groepsvak kunnen noemen want dat is het natuurlijk. Overigens ben je in de war met 'keuzelijst', wat inderdaad iets heel anders is, al zou je dat in dit geval ook kunnen gebruiken.

Overigens denk ik, op basis van je query, dat hij aan het loopen is. Ik zou eerder zo'n query verwachten (die wel één keer draait):
Code:
strSQL = "INSERT INTO personeel ([aanwezigheid percentage]) VALUES ([Formulieren]![Formulier1]![Kader15])"
DoCmd.RunSQL strSQL

heei ,

aha nu word het me wat duidelijker..

de query word aangeroepen als ik op een knop druk..

maar die query die jij gemaakt heb snap ik niet helemaal..

want waar moet ik wat wegschrijven , want als ik het goed heb zijn het 2 delen of niet??

Ik heb jouw query vertaald naar een iets andere oplossing. Bij een INSERT INTO query kun je kiezen voor een recordset (met SELECT) of je kunt Waarden toevoegen (met VALUES). Omdat je waarden uit een groepsvak (juiste term :) ) in een verder niet gespecificeerde tabel gooit, heb ik voor VALUES gekozen. Je kunt hem ook ombouwen naar een SELECT variant, maar dat heeft in dit geval geen voordelen.

Ik heb jouw voorbeeldje zo goed en zo kwaad als het kon nagebouwd (tabel gemaakt, groepsvak op formulier etc) en bij mij werkt-ie. Maak anders een voorbeeldje in 2003 format/

want als ik strSQL = en DoCmd.RunSQL strSQL weglaat doet hij het wel aleen slaat hij het nog niet op zoals ik wil ...

Ik heb jouw situatie uiteraard niet, en ik weet dus ook niet wat je wilt doen. Ik vond je oorspronkelijke query redelijk vreemd, omdat je in je tabel [Personeel] records toevoegt met alleen een waarde uit het groepsvak [Kader0]. En dat wil wel loopen. Of vastlopen... Ik denk namelijk niet dat het veld [aanwezigheid percentage] een sleutelveld is in je tabel. Maar misschien heb je wel helemaal geen sleutel.
Mijn vermoeden is eigenlijk dat je helemaal geen records in [Personeel] wilt toevoegen, maar alleen maar wilt Bijwerken. Correct me if I'm wrong...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan