Opslaan van documenten

Status
Niet open voor verdere reacties.

drive

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2007
Kan iemand ons helpen alsjeblieft? Wij hebben op onze laptop windows vista en als we een document willen opslaan, krijgen we 4 verschillende opties. Dat zijn: RTF-indeling, tekstdocument, tekstdocument-MS-DOS-indeling en unicode tekstdocument. We hadden het op RTF-indeling opgeslagen. We zagen dat die op tekstdocument opgeslagen was en dat het allemaal énen en nullen was. Dat hebben we dus helemaal niet gedaan. Alleen als we openen met word krijg je de normale document weer terug.
Nu heb ik een paar vragen: Wat betekenen die 4 opties waar je iets kan opslaan en welke kunnen we nu het beste gebruiken?
Mijn dochter moet het document opsturen via internet. Zou dat zomaar kunnen zonder dat de anderen énen en nullen te zien krijgt?

Met wat voor een programma heb je dat document gemaakt? Als het een kladblok document is dan kies je voor ''textdocument''

Sla het op met de naam DOCUMENT.TXT en als text, en waar document staat geef je zelf een naam dus bv lezen.txt

Laatst bewerkt:
het probleem is dat als je keuren gebruikt dan kan een textdocument het niet weergeven.
Als je alleen text gebruikt dan gebruik kladblok
Gebruik je text en kleuren etc dan moet je m wel opslaan als word document omdat word wel kleuren etc ondersteund, het beste is meteen vanuit word werken

Nee, we hebben geen office op de laptop. Het is Windows Vista Basic als ik het goed herinner.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan