• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

opslaan van een bepaald aantal cellen - opslaan als ...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Havana100

Verenigingslid
Lid geworden
22 jul 2014
Beste allemaal,

Twee vraagjes !!

Vraag 1 :

om een bepaalde excel file automtisch op te slaan in een bepaalde directory onder een bepaalde naam gebruik ik volgende matrix :

Sub Opslaan()
Dim FName As String
Dim FPath As String
FPath = "C:\Dropbox (EVS)\CF"
FName = Sheets("CFAMR").Range("A1").Text
ThisWorkbook.SaveAs Filename:=FPath & "" & FName
MsgBox "Bestand opgeslagen", , ""
End Sub

dit werkt perfect. Echter nu zoek in van een bepaald tabblad de cellen vanaf C139 tot P148 willen opslaan in een excel met een welbepaalde naam. Iemand een idee?

Vraag 2 :

Als er op de pc de map C:\dropbox niet bestaat, krijg ik in de matrix van hierboven een foutmelding. Is het mogelijk als deze map niet in de C zou staan dat de file dan zou opgeslagen worden op D:\Dropbox ?

Je kan van het geheel ook een vraag maken. Je hebt een matrix? Bedoel je een macro?

Echter nu zoek in van een bepaald tabblad de cellen vanaf C139 tot P148 willen opslaan in een excel met een welbepaalde naam.
??

Doe er maar een bestandje bij zodat er mogelijk iets van te begrijpen is.

Pas svp je eerste post dan nog even aan: zet de VBA code tussen codetags (tekst selecteren en icoon # klikken).

Code:
Sub M_snb()
  ThisWorkbook.SaveAs "C:\Dropbox (EVS)\CF" & Sheets("CFAMR").Range("A1")
End Sub

Laatst bewerkt:
Code:
Sub Opslaan()
    Dim FName As String
    Dim FPath As String
    FPath = "C:\Dropbox (EVS)\CF"
    FName = Sheets("CFYMR").Range("A1").Text
    ThisWorkbook.SaveAs Filename:=FPath & "\" & FName
    MsgBox "Bestand opgeslagen", , ""
End Sub

Hoop dat je dit bedoelde?

Dus de eerste vraag was : Indien op de pc de map "dropbox" niet in de C directory staat maar in de D is er dan een mogelijkheid om als deze niet in C staat de file automatisch in D:\Dropbox op te slaan? Dus eerst kijken op de pc of de map bestaat in C en als ze daar bestaat ze ook opslaan. Indien ze niet in C maar in D staat dan gewoon in D opslaan.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

De tweede vraag : Nu word het volledig excel bestand opgeslagen. Ik zou nog graag een enkel de waarden die nu in cel B40 tot N55 willen opslaan in een bepaald bestand.

Deze code is voldoende:

Code:
Sub M_snb()
  ThisWorkbook.SaveAs iif(dir("C:\Dropbox (EVS)",16)="","D","C")& ":\Dropbox (EVS)\CF" & Sheets("CFAMR").Range("A1")
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan