opslaan van een berekend veld in een tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hansspark

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2012
Beste Formleden,

In het frmFactuur heb ik een berekend veld gemaakt: Totaalprijs.
Dit is de totaalprijs, van een factuur, incl BTW en nu wil dit bedrag opslaan in de tblfactuurregels.
Is dit een probleem of kan je geen velden opslaan?

Vraag
Hoe sla ik het berekend veld ""Totaalprijs"" op in de tblFactuurregels?

Groet, Hans

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik snap je tabelstructuur niet helemaal; in [tblfactuurregels] heb je geen veld [Aantal]; hoe wil je vastleggen hoeveel items er zijn besteld? En waarom wil je de totaalprijs in die tabel opslaan? Ook vind ik de constructie om de btw in het tekstvak te berekenen niet handig; we hebben niet zo lang geleden een aanpassing van de btw gehad, en je wilt dat niet per formulier hoeven aan te passen als dat weer een keer moet. Totalen zijn een vast gegeven dat je kunt afleiden uit het aantal artikelen * de prijs per artikel + BTW. Er is dus geen enkele reden om die op te slaan. Wèl zou ik in [tblfactuurregels] dus de berekende prijs opslaan, omdat prijzen fluctueren. Dat veld heb je wel in [tblfactuurregels], maar gebruik je gek genoeg niet. Normaal gesproken zou je dat veld vullen vanuit het veld [Aantal] dat je niet hebt. Maar een formule genereren vanuit een niet-bestaand veld, gaat mij ook boven mijn pet :)

Beste Michel,

Bedankt voor je bericht.
Er zijn dus een aantal zaken die ontbreken in mijn db.
Het is fout gegaan bij mijn rapport factuur daar draait nu alles op.
Ik wil het "'bedrag incl. btw"" toepassen in mijn formulier betalingen.

Groet, Hans

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan