opslaan van gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

VBSboy

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2008
hoi
ik had een vraag of iets mogelijks is

als ik een site heb en ik heb daarin een javascript varible en ik pas die aan via een inputbox en ik de page reload, hoe zorg ik er dan voor dat hij na die reload ook de waarde aangeeft van wat ik heb ingevoerd bij die inputbox zonder dat hij opnieuw die waarde aangeeft als dat hij stond voor die inputbox

normaal geeft hij de oude waarde aan soals hij geschreven was maar hij moet nu die nieuwe waarde opslaan ookal word de page reload.
is dit mogelijk of moet dit via een JS file

dit moet kunnen op een domijn van imenad anders dus bijvoorbeeld www.punt.nl

is dit mogelijk of moet dit via een JS file
Dat is vragen "kan het met Javascript of moet het met Javascript?".

Maargoed, aangezien dit over twee domeinen heen gaat kun je geen cookies gebruiken.

Als je beide domeinen bezit kun je met PHP wel de informatie doorgeven. Je kunt op het ene domein de gegevens in een SQL database opslaan en een pagina maken die de gegevens output op zo een manier dat ze bruikbaar zijn. Je kunt het bijvoorbeeld in javascript blokjes echo-en op een bepaalde (beveiligde) pagina en vervolgens die pagina includen op het tweede domein.

Voor de beveiliging raad ik IP controle en een wachtwoord aan, allemaal mogelijk met PHP of een .htaccess bestand.

Voor dit specifike probleem is het trouwens helemaal niet nodig. Je geeft de waardes al door aan het tweede domein bij het versturen van het formulier (wat ik aanneem dat je doet) dus PHP of een andere server-side script taal heeft toegang tot die variables. Als het een GET request is heeft ook Javascript toegang tot die variables door ze uit de url te halen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan