Opslaan van project met vb

Status
Niet open voor verdere reacties.

tappie97

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2010
Hallo,

Meschien een beetje domme vraag,
Ik heb net microsoft visual basic en heb een simpele rekenmachien gemaakt alleen ik als hem opsla word hij als een vb bestand opgeslagen maar dan kan ik de rekenmachien niet van me bureaublad openen zonder microsoft visual basic te openen. Ik heb ook al geprobeert om hem anders op te slaan, en dat lukt ook niet goed.

Ik hoop dat iemand een oplosing heeft:)

Mvg

hallo

ik neem aan dat je er een '.exe' van wilt maken.
als dat zo is moet je op dat 'debug' klikken, en daarna kun je hem in de directory van je project in de file 'bin/Debug/[naam].exe' laden

rowano

Klik op de tab ''Build'' en druk dan op de 1e optie, zie plaatje:

14aymhj.png

Ga dan naar Mijn documenten --> Visual Studio 200* --> Projects --> naam van je project --> naam van je project --> bin --> debug --> het .exe bestand = je applicatie

10z2461.png

Ik wil nog even melden dat wanneer je de optie build kiest, de exe in de bin/release komt te staan, niet in bin/debug.

Als je van plan bent je programma op Internet te plaatsen moet je de exe uit de release map hebben.

wat is het verschil tussen debug en release, of is het hetzelfde maar op een andere manier gemaakt?
rowano

De debug versie bevat allerlei debug informatie die je kan helpen bij het debuggen van je programma. De release versie daarentegen bevat die informatie niet en is dus geschikt om te delen met anderen, vandaar ook de naam Release wat uitbrengen betekend.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan