Opslaan van waar in een veld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rommyke

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2007
Hoi allemaal ,

Heb ondestaande code gefabriceerd maar deze zou eenvoudigen kunnen .
De onderstaande code dient om een file via een dialog browser op te zoeken .
Dit adres wordt dan gecopieerd en geplakt in een veld met een eigen unieke naam .
afhangkelijk van uw ID nummer.
Maar
Ik zit een beetje met het volgende probleem .
Ik heb een tekstveld TXTOffertelink deze komt van tabel offerte.Mijn adress wordt hierin gecopieerd .Zie onderaan code.

Maar ik zou graag het veld TXTOffertelink weg laten en mijn adress 'FileNameDestination' rechtstreeks in de tabel schrijven ?

Heb al geprobeerd om Me.TXTOffertelink unvisible te maken maar dan kon ik de waarde van 'FileNameDestination' niet hiernaar toe schrijven.

Code:
Dim u As Integer
Dim Volgnummer As String
Dim StrExtensie As String

Volgnummer = "01"

FileNameDestination = "C:\" & Format(Me.CibID, "0000") & "_" & Format(CStr(Volgnummer), "00") '& ".Doc"

For u = 1 To 99

If fileExists(FileNameDestination) Then
        Volgnummer = Volgnummer + 1
        FileNameDestination = "C:\" & Format(Me.CibID, "0000") & "_" & Format(CStr(Volgnummer), "00") '& ".Doc"
     Else
        Exit For
     End If

Next

getFileName    'Functie om het oproepen van Dialog browser om adress op te zoeken en op te slaan

StrExtensie = Right(FileNameSource, 4)

FileNameDestination = FileNameDestination & StrExtensie

FileCopy FileNameSource, FileNameDestination 'kopieren van file naar  de hierboven aangewezen plaats met naam

Me.TxTOfferLink.SetFocus
Me.TxTOfferLink.Text = FileNameDestination

Iemand een gedacht ? Hoop dat het duidelijk is

Bedankt

Het was even puzzelen wat je vraag nu precies was, maar ik denk dat ik hem heb:
Maar ik zou graag het veld TXTOffertelink weg laten en mijn adress 'FileNameDestination' rechtstreeks in de tabel schrijven ?
Je wil FileNameDestination wegschrijven in een tabel ipv het gekoppelde veld TXTOffertelink te vullen met die waarde?
Code:
currentdb.execute "Update Tabelnaam Set Adres=FileNameDestination Where ID = " & uniekeID
Direct in je tabel wegschrijven dus.

Code:
currentdb.execute "Update Tabelnaam Set Adres=FileNameDestination Where ID = " & uniekeID
Direct in je tabel wegschrijven dus.

hoi Guus ,

Krijg telkens een foutmelding too few parameters expected 1

Code:
 CurrentDb.Execute "Update TBLOfferte Set OfferteLink = FileNameDestination Where OfferteID = " & Me.OfferID.Value
Als ik FilenameDestination tussen enkele quotes zet werkt het wel maar dan kopieert hij het woord FileNameDestination. Ik krijg de waarde van FileNameDestination dus niet in OfferteLink

Enig idee wat ik fout doe ?

Krijg je het nog een beetje rond nu Tardis al enige tijd niet meer actief is geweest ?

Bedankt

heb ondertussen ook al onderstaande code geprobeerd
Code:
CurrentDb.Execute "Update TBLOfferte Set OfferteLink=" & FileNameDestination & "  Where OfferteID=" & Me.OfferID.Value

Maar hier krijg ik een error syntax , missing operator in de waarde van FileNameDestination

Heb het uiteindelijk toch nog gevonden

Code:
CurrentDb.Execute "Update TBLOfferte Set TBlOfferte.OfferteLink='" & FileNameDestination & "'  Where TBlOfferte.OfferteID= " & Me.OfferID.Value

nog bedankt Guus voor de aanzet van CurrentDB.Execute

Groeten

Laatst bewerkt:
Blij dat je eruit gekomen bent.:thumb:

Je kan i.p.v. Currentdb.Execute ook Docmd.Runsql gebruiken.
Deze statements kan je trouwens alleen gebruiken bij actie queries, dus niet bij een Select statement

Enjoy!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan