Hallo iedereen,
Ik ben op zoek naar de code voor een macro, maar aangezien ik zo goed als geen kennis heb van programmaren of Visual Basic, kom ik met mijn vraag naar hier ...
De macro waarnaar ik op zoek ben zou het volgende moeten doen:
1. het opslaan van een excel-bestand in pdf formaat
2. dit pdf-bestand zou automatisch opgeslagen moeten worden in de map C:\KAM
3. de naam van het bestand zou ook al automatisch moeten ingevuld zijn, en zou moeten verwijzen naar cel A1 in mijn originele excel sheet.
De code voor het printen van xls naar pdf heb ik reeds gevonden, maar dan krijg ik het "Save as"-schermpje waar ik de naam + folder kan wijzigen. Ik zou echter graag willen dat de folder + naam automatisch juist staan. Geen idee of dit mogelijk is met xls-macro's...
Hopelijk kan iemand op dit forum mij helpen.
Alvast heel erg bedankt!
Met vriendelijke groeten,
Martijn
Ik ben op zoek naar de code voor een macro, maar aangezien ik zo goed als geen kennis heb van programmaren of Visual Basic, kom ik met mijn vraag naar hier ...
De macro waarnaar ik op zoek ben zou het volgende moeten doen:
1. het opslaan van een excel-bestand in pdf formaat
2. dit pdf-bestand zou automatisch opgeslagen moeten worden in de map C:\KAM
3. de naam van het bestand zou ook al automatisch moeten ingevuld zijn, en zou moeten verwijzen naar cel A1 in mijn originele excel sheet.
De code voor het printen van xls naar pdf heb ik reeds gevonden, maar dan krijg ik het "Save as"-schermpje waar ik de naam + folder kan wijzigen. Ik zou echter graag willen dat de folder + naam automatisch juist staan. Geen idee of dit mogelijk is met xls-macro's...
Hopelijk kan iemand op dit forum mij helpen.
Alvast heel erg bedankt!
Met vriendelijke groeten,
Martijn