opslaan via diskette is kopie op server

• Onderwerp starter Onderwerp starter DMV80
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DMV80

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 nov 2016
Hallo luitjes

Ik lees al een jaar mee op dit mooie fora
Toch maar geregistreerd
Nu is mijn vraag het volgende

Op mijn werk is een Excel file met allemaal gegevens op meerdere werkmappen

Nu is mij het volgende gevraagd of het mogelijk is:

Opslaan (middels diskette knop links boven) doet het volgende
Backup maken (staat al aan zonder een macro)
Na opslaan wachtwoord beveiligd (staat ook aan zonder macro)
Kopie van 1e werkblad op een andere schijf zonder wachtwoord.... hier ligt dus mijn probleem

Omdat er op de schijf waar het bestand staat maar beperkte toegang is voor werknemers kan dus niet iedereen er bij

Nu is het dus de bedoeling dat de kopie van het eerste werkblad op een andere schijf komt....zonder macros .... xls dus .... omdat de andere sheets bevatten vertrouwelijke informaties en werkformules
Het liefste zonder wachtwoord
Ze kunnen daar in doen wat zij willen

Ik heb slechts 1x hiervoor met VBA gewerkt en was me nog gelukt ook dankzij jullie

Maar nu weet ik me ff geen raad en de zoek functie helpt mij ook niet echt dit keer

Dus

Opslaan = Kopie als "xls" op andere schijf van 1e sheet

Maar het hoofd bestand mag verder niet gewijzigd worden omdat het al een aantal jaren in gebruik is en er dus heel veel informatie en geschiedenis in zit

Kan hier een macro voor geschreven worden zonder dat ik heel het blad hoef te wijzigen of knoppen moet aanbrengen waar een macro aan vast zit?

Alvast bedankt voor jullie hulp
Michael

==Edit==

Het liefst met een =nu code (yyyymmddss) codering zodat het telkens een nieuw bestand word opeenvolgend met een uniek nummer
De originele naam mag behouden blijven

Laatst bewerkt:
Wat is de naam van het blad dat jij het 1e sheet noemt? En yyyymmddss is jaar, maand , dag, seconde?
Wat zijn de schijfletter en mapnaam waar het bestand moet worden opgeslagen?

Laatst bewerkt:
Actueel heet het blad

Ja klopt als in =nu
Zodat de huidige dag/tijd een uniek serie creëert net als met savecopyas pdf & format (datumtijd) notering

Ik heb met een ander Excel bestand voor gereedschapbeheer van een magazijn een knop in het actieve werkblad gegenereerd zodat deze het actuele bestand als werkbestand opslaat een backup maakt en een pdf om in te zien
Maar in een pdf kan je geen filters aanzetten voor t zoeken naar bepaalde eenheden zoals bijv sleutels

Het doel is:

Dat een service desk een kopie krijgt op hun schijf waarin zij filters kunnen gebruiken om zo bepaalde eenheden te filteren
Het bestand moet dus een Excel extentie behouden

Echter dit bestand word door de standaard extra's in Excel al voorzien van een backup en historie

Ok, je bedoelt dus dit: yyyymmdduummss (jaar, maand , dag, uur, minuut, seconde)
Moet op dat moment het geopende hoofd document zelf ook worden opgeslagen of alleen het blad Actueel?

Ja als je op het diskette knopje druk moet het hoofdbestanddeel gewoon zoals altijd worden overschreven
Er moet dus alleen een macro worden toegewezen aan het opslaan dat het actieve werkblad een soort backup word op een andere schijf

Zet deze in de ThisWorkbook sectie:
Code:
Private Sub Workbook_BeforeSave(ByVal SaveAsUI As Boolean, Cancel As Boolean)
    Application.ScreenUpdating = False
    Sheets("Actueel").Copy
    With ActiveWorkbook
        .SaveAs "C:\Diversen\Actueel_" & Format(Now, "yyyymmddhhmmss") & ".xlsx", 51
        .Close
    End With
    Application.ScreenUpdating = True
End Sub

Wel even de schijfletter en mapnaam aanpassen uiteraard.

Laatst bewerkt:
Ga het morgen testen
Thnx
VBA Is echt nog morse code voor mij
Maar heb er steeds meer mee te maken
Als ik de code zie snap ik m wel
Dat Is het gekke

Dan snap je ook wat er in die paar regeltjes staat :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan