Hallo luitjes
Ik lees al een jaar mee op dit mooie fora
Toch maar geregistreerd
Nu is mijn vraag het volgende
Op mijn werk is een Excel file met allemaal gegevens op meerdere werkmappen
Nu is mij het volgende gevraagd of het mogelijk is:
Opslaan (middels diskette knop links boven) doet het volgende
Backup maken (staat al aan zonder een macro)
Na opslaan wachtwoord beveiligd (staat ook aan zonder macro)
Kopie van 1e werkblad op een andere schijf zonder wachtwoord.... hier ligt dus mijn probleem
Omdat er op de schijf waar het bestand staat maar beperkte toegang is voor werknemers kan dus niet iedereen er bij
Nu is het dus de bedoeling dat de kopie van het eerste werkblad op een andere schijf komt....zonder macros .... xls dus .... omdat de andere sheets bevatten vertrouwelijke informaties en werkformules
Het liefste zonder wachtwoord
Ze kunnen daar in doen wat zij willen
Ik heb slechts 1x hiervoor met VBA gewerkt en was me nog gelukt ook dankzij jullie
Maar nu weet ik me ff geen raad en de zoek functie helpt mij ook niet echt dit keer
Dus
Opslaan = Kopie als "xls" op andere schijf van 1e sheet
Maar het hoofd bestand mag verder niet gewijzigd worden omdat het al een aantal jaren in gebruik is en er dus heel veel informatie en geschiedenis in zit
Kan hier een macro voor geschreven worden zonder dat ik heel het blad hoef te wijzigen of knoppen moet aanbrengen waar een macro aan vast zit?
Alvast bedankt voor jullie hulp
Michael
==Edit==
Het liefst met een =nu code (yyyymmddss) codering zodat het telkens een nieuw bestand word opeenvolgend met een uniek nummer
De originele naam mag behouden blijven
Ik lees al een jaar mee op dit mooie fora
Toch maar geregistreerd
Nu is mijn vraag het volgende
Op mijn werk is een Excel file met allemaal gegevens op meerdere werkmappen
Nu is mij het volgende gevraagd of het mogelijk is:
Opslaan (middels diskette knop links boven) doet het volgende
Backup maken (staat al aan zonder een macro)
Na opslaan wachtwoord beveiligd (staat ook aan zonder macro)
Kopie van 1e werkblad op een andere schijf zonder wachtwoord.... hier ligt dus mijn probleem
Omdat er op de schijf waar het bestand staat maar beperkte toegang is voor werknemers kan dus niet iedereen er bij
Nu is het dus de bedoeling dat de kopie van het eerste werkblad op een andere schijf komt....zonder macros .... xls dus .... omdat de andere sheets bevatten vertrouwelijke informaties en werkformules
Het liefste zonder wachtwoord
Ze kunnen daar in doen wat zij willen
Ik heb slechts 1x hiervoor met VBA gewerkt en was me nog gelukt ook dankzij jullie
Maar nu weet ik me ff geen raad en de zoek functie helpt mij ook niet echt dit keer
Dus
Opslaan = Kopie als "xls" op andere schijf van 1e sheet
Maar het hoofd bestand mag verder niet gewijzigd worden omdat het al een aantal jaren in gebruik is en er dus heel veel informatie en geschiedenis in zit
Kan hier een macro voor geschreven worden zonder dat ik heel het blad hoef te wijzigen of knoppen moet aanbrengen waar een macro aan vast zit?
Alvast bedankt voor jullie hulp
Michael
==Edit==
Het liefst met een =nu code (yyyymmddss) codering zodat het telkens een nieuw bestand word opeenvolgend met een uniek nummer
De originele naam mag behouden blijven
Laatst bewerkt: