Opslaan virtuele bureaubladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JJZijlstra

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2013
Beste lezer(s),

Als ik in windows 10 een virtueel bureaublad samenstel, dan ziet dat er keurig uit en alle voordelen van dien. :)
Wanneer ik mijn pc geheel afsluit en de volgende dag weer aanzet, ben ik mijn eigengemaakte bureaublad kwijt, m.a.w. de door mij gemaakte instellingen worden niet opgeslagen. :mad:
Mijn vraag: Hoe kan ik permanent mijn eigen bureaublad gaan opslaan zodat mijn instellingen niet verloren gaan bij elke keer weer opstarten?

Groet,
Johan

Toevallig ESET / NOD32 beveiliging op je computer/laptop?
Kijk in dat geval even hier

Tijs.

Hallo Thijs,

Ik heb geen ESET of NOD32 op mijn pc, wel CCleaner.
Mijn regedit staat als volgt ingesteld, zie bijgevoegde foto.
Met regedit heb ik overigens weinig ervaring.
Vermoedelijk ligt het probleem ergens anders.

Groet,
Johan

Bijlagen

• ScreenHunter_171 Nov. 10 15.02.jpg
    ScreenHunter_171 Nov. 10 15.02.jpg
    47,3 KB · Weergaven: 53
Je kijkt in je schermafdruk in de verkeerde sleutel.
a. Maak eerst een herstelpunt: [Windows-toets]r toetscombinatie -> sysdm.cpl
tabblad Systeembeveiliging
klik op Maken...
b. Probeer de reparatie-stappen te zetten die in die link staan, dus eigenaarschap nemen van sleutels, die daarna aan te passen (*) en daarna de pc herstarten.

(*) Je kunt ipv. handmatig die sleutels aanpassen ook Fix-Desktop-Icons-Position-and-Folder-View-Problems-in-Windows-10.zip downloaden, uitpakken en dan in de gecreëerde submap "Fix Desktop Icons Position and Folder View Problem in Windows 10.reg" dubbelklikken en Ja geven op akkoordvraag om het toe te voegen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dank je voor je reactie, Tijs.

HTML:
(*) Je kunt ipv. handmatig die sleutels aanpassen ook Fix-Desktop-Icons-Position-and-Folder-View-Problems-in-Windows-10.zip downloaden, uitpakken en dan in de gecreëerde submap "Fix Desktop Icons Position and Folder View Problem in Windows 10.reg" dubbelklikken en Ja geven op akkoordvraag om het toe te voegen.

Uw instructies heb ik hier opgevolgd en leverde bij mij de volgende foutmelding op.
De melding is geplaatst in de bijlage hier.

Wat kan ik verder nog doen?
Of had ik eerst het systeemherstel moeten doen.

Groet,
Johan

Bijlagen

• ScreenHunter_175 Nov. 10 17.40.jpg
    ScreenHunter_175 Nov. 10 17.40.jpg
    46,2 KB · Weergaven: 52
Laatst bewerkt:
Als je de machtigingen/eigenaarschap van die twee sleutels goed hebt kunnen doen, dan eens regedit.exe starten, dan Bestand -> Importeren kiezen en bladeren naar dat .reg bestand en Openen kiezen.

Tijs.

Hallo Tijsm

Weet je dan ook de namen van die machtigingen? Als ik in regedit via "Bestand" -> Importeren kies, dan zijn er heel veel mappen e.d. waaruit je kunt kiezen.
Ik zou niet weten welke ik moet gaan kiezen.

Groet,
Johan

Wat je met die twee registersleutels moet doen staat in de instructielink van mijn eerste posting.
Het .reg bestand dat je daarna moet openen is dezelfde die je eerst vanuit Verkenner geprobeerd hebt, dus kijk even opnieuw (vanuit Verkenner) waar die precies staat en blader daar naar toe tijdens het importeren.

Tijs.

Hallo Tijs,

Hoewel het downloaden goed is gegaan, is tijdens het uitpakken een fout ontstaan waarvan ik een schermfoto heb gemaakt en meegestuurd.
Zie foto met de naam "Screenhunter_175". Vanaf dat moment kan ik helaas dan ook niet niet verder komen.
Daardoor is de machtiging van de twee sleutels die u mij voorstelde ook niet goedgegaan.

Vriendelijke groet,
Johan

Laatst bewerkt:
Die foto waar je het over hebt kan ik niet zien/vinden.
Ik ga een (laatste) poging doen, en dan stop ik ermee:
a. Start Regedit.exe
Ga naar de sleutel (in het linker deelvenster):
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{42aedc87-2188-41fd-b9a3-0c966feabec1}\InProcServer32
Rechtsklik op die InProcServer32 sleutel, en kies Machtigingen
Klik knop Geavanceerd
Ga naar tabblad Eigenaar
Klik op Wijzig naast de huidige Eigenaar
Type in: Administrators
Klik op Naam controleren. Klik daarna net zo vaak op OK totdat je weer terug bent in Regedit.
Rechtsklik opnieuw op de sleutel en kies Machtigingen. Kijk na of de groep Administrators Volledige toegangs-rechten heeft. Indien niet, pas het dan aan dat het wel zo is.
Doe hetzelfde voor de sleutel
HKEY_CLASSES_ROOT\Wow6432Node\CLSID\{42aedc87-2188-41fd-b9a3-0c966feabec1}\InProcServer32
Laat Regedit.exe open staan (voor b.)
b. Download opnieuw dat .zip bestand, pak het uit en importeer het in Regedit.exe, via Bestand -> Importeren

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hallo Tijs,

Hartelijk dank voor je antwoord en zeer uitgebreide uitleg. Ik heb deze instructie stap voor stap langzaam en nauwkeurig gevolgd zodat ik geen fouten kon maken. De stille hoop koesterde ik in de veronderstelling dat het probleem nu eindelijk eens zou worden opgelost, maar helaas was dit niet het geval en leverde de eerder genoemde foutmelding opnieuw op. Voor alle duidelijkheid zie foto bijlage hieronder.
Het is inderdaad ook mijn laatste poging geweest. Ik kan mij ook voorstellen dat uw geduld opraakt, hetzelfde geldt nu ook voor mij. Mogelijk ligt de fout in de software van mijn pc elders. Als ik nog eens de oplossing vindt, hoe dan ook, dan zal ik dat zeker hier laten weten.

Groet,
Johan

Bijlagen

• ScreenHunter_175 Nov. 10 17.40.jpg
    ScreenHunter_175 Nov. 10 17.40.jpg
    46,2 KB · Weergaven: 39
Laatst bewerkt:
Ok, dus er blijven machtigingsproblemen en daarom lukt de import niet (volledig).

Gebruik dan de volgende instructie:
Download SubInAcl.msi
Pak die uit m.b.v. (bijv.) 7-zip naar een subfolder.
Open de subfolder
Open in een nieuw Verkenner venster de map C:\Windows\System32
Sleep uit het venster met de submap het bestand subinacl.exe naar het Verkenner venster met de System32 map. Je krijgt een melding dat je het niet mag, maar met klikken op Doorgaan kun je alsnog het bestand kopiëren/verplaatsen naar de System32 map.

Nu zijn we klaar voor het echte werk:
Maak een snelkoppeling naar cmd.exe op je bureaublad, rechtsklik die en kies voor "Als Administrator uitvoeren"
In het CMD-venster:
notepad changeit.bat
Je krijgt de vraag of je het bestand wilt maken. Klik Ja.
Plak het volgende in het geopende Kladblok venster:
subinacl.exe /keyreg "HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{42aedc87-2188-41fd-b9a3-0c966feabec1}\InProcServer32" /setowner=administrators /grant=administrators=f
subinacl.exe /keyreg "HKEY_CLASSES_ROOT\Wow6432Node\CLSID\{42aedc87-2188-41fd-b9a3-0c966feabec1}\InProcServer32" /setowner=administrators /grant=administrators=f
reg.exe ADD "HKCR\CLSID\{42aedc87-2188-41fd-b9a3-0c966feabec1}\InProcServer32" /ve /d "%SystemRoot%\system32\windows.storage.dll" /f
reg.exe ADD "HKCR\Wow6432Node\CLSID\{42aedc87-2188-41fd-b9a3-0c966feabec1}\InProcServer32" /ve /d "%SystemRoot%\system32\windows.storage.dll" /f
Klik op het rode kruisje van Kladblok en geef aan dat je het bestand wilt opslaan.
Nog steeds in datzelfde CMD-venster:
changeit.bat
Kijk of de inhoud van changeit.bat volledig is uitgevoerd en of er geen foutmeldingen bij ontstaan zijn. Is dat allemaal gelukt, dan de pc herstarten (het cmd.exe venster verdwijnt dan vanzelf).
Kijk na de herstart of je probleem dan weg is.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hallo Tijs,

Fijn dat je me nog een oplossing stuurt. In het komende weekend ga ik hiermee aan de slag.

groet,
Johan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan