Opslaan vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

LtPayback

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2007
Volgende probleem, naja, vraag.

Hoe kan je dat AutoSave uitzetten?? Dus als je een nieuwe record maakt dat deze niet meteen wordt opgeslagen.

Vr. Gr.

Sander

Hallo Sander,

is standaard funktionaliteit en niet uit te zetten.
Als je wilt voorkomen dat gegevens worden opgeslagen, zul je dat via VBA op moeten lossen.
Vanwaar je vraag eigenlijk?
Schets anders even in detail precies wat er gebeurt en wat je niet wilt dat er gebeurt.

Groet,

Tardis

nou, ik heb dus met VB het probleem opgelost met dat datumcheck gebeuren. Maar hij slaat de ingevulde tekstvelden wel op als de foutmelding van de datumcheck komt, en dat moet dus niet. Net zoals als je bijvoorbeeld een dubbel record niet kan opslaan, en als je dat formulier wilt afsluiten zegt, 'Record wordt niet opgeslagen"

Dat wil ik dus ook, maar dan zelf gemaakt.

Gebruik je wel de juiste gebeurtenis, Voor Bijwerken van de control (tekstveld, keuzelijst, ...) waarin je een systeem invult?
En gebruik je wel de juiste code?

Iets doe je niet goed, is zonder info onmogelijk te zeggen ;)

Groet,

Tardis

Mijn vorige reactie was een voorbeeldje.

Opnieuw :P

Als je BIJVOORBEELD een dubbel record invult, en je wilt daarna je form afsluiten dan geeft ie 2 error messages. 1tje is dat je geen dubbele gegevens in kan voeren, daarna komt er 1 dat het record niet opgeslagen wordt.

Nu wel ik die 2e errormessage gebruiken voor mijn situatie. Dat is namelijk dat als er een servicenummer ingevoerd word en dat systeem is niet aanwezig volgens de database dat dat record niet opgeslagen wordt. Ik heb een msg box gemaakt waarin staat dat het daadwerkelijke systeem niet beschikbaar is, maar ik wil dus ook dat dat record verwijderd wordt.

Vr. Gr

Sander

Laatst bewerkt:
Andere vraag, hoe kan je in een zelfgemaakte msgbox een commandje achter de OK knop hangen??

Sander,

valideer de invoer in de Voor Bijwerken gebeurtenis.
Gebruik daarbij de funktie DCount.
Code komt er qua opzet ongeveer zo uit te zien (zelf aanpassen):

Code:
Private Sub txtServicenummer_BeforeUpdate (Cancel As Integer)

If Dcount("*","jetabel","servicenummer = '" & Me.txtServicenummer & """) = 0 Then
MsgBox "Servicenummer niet beschikbaar"
Cancel = True
Me.Undo
End If

End Sub

Zelf even aanpassen naar jouw situatie.

Groet,

Tardis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan