Opslaan website

Status
Niet open voor verdere reacties.

upsidaisy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 jun 2004
Hoe kun je het beste een website opslaan die nu op een computer in Dreamweaver staat maar waarvan de computer om technische onduidelijke (nog) redenen problemen veroorzaakt ?

Dit bestand zou dan op een andere computer in Dreamweaver weer ingelezen moeten worden.

Als ik het goed begrijp dan wil je die website van een andere pc op het net zetten?
Zet die site op een cd?

Of gewoon on-line zetten dan kan je hem ook op iedere willekeurige computer benaderen.

Ok,misschien ben ik niet duidelijk geweest.

Op een computer draait het programma Dreamweaver en in Dreamweaver zit de opbouw van een site met index etc etc.

Deze site-opbouw willen we op een zeg cd opslaan om zo de computer te kunnen formatteren.Na formatteren willen we Dreamweaver opnieuw installeren en dan de site weer laden vanaf cd alsof er niks gebeurd is.

Duidelijker ?

Ja, als ik sites maak, zet ik die behalve op mijn harddisk ook ergens on-line, desnoods in een verborgen map zodat deze niet zichtbaar is voor onbevoegden. Je kan die bestanden later gewoon weer bewerken door ze weer te downloaden naar je computer. Wel even zeker weten dat je alle bestanden 'back-upped'

De site staat online bij een hosting bedrijf.Misschien goed om die ook even even te benaderen ?

Laatst bewerkt:
Ja, maar daar kan je toch ook gewoon verborgen/beveiligde mappen maken. Ik heb het nog nooit anders gedaan als ik hierboven omschrijf. Voordeel, ik kan overal waar ik ben aan de site werken zonder me zorgen te hoeven maken of ik de up to date cd gebruik, je kan de 'klant' laten zien waar je mee bezig bent, want die kan wel gewoon inloggen in die map, scheelt weer een hoop commentaar achteraf, hij/zij kan direct reageren.

Het hsotingbedrijf weet alleen niet of er geen extra vertaalslag gemaakt wordt door Dreamweaver.
Ik denk dat zolang het htm of jpeg bestanden zijn dat je die via bijv FTP zou moeten kunnen laden.

Vaak worden alleen de verwijzingen en forumulieren aangepast bij publiceren, als je echter gewoon bestanden kopieert zal er niks veranderen. (overigens als je de site goed schrijft maakt het niet uit waar die terecht komt, alle verwijzingen blijven dan gewoon werken)

Ok,to be continued.Eerst maar eens analyseren wat er echt met de betreffende computer aan de hand is.

Bedankt zover.

Probleem is opgelost.Website via FTP geladen en is dus weer beschikbaar.

Bedankt voor de feedback.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan