• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Justes

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2004
Hallo,

Is het mogelijk Excel af te sluiten zonder keuze, wijzigingen opslaan ja of nee, moet in dit geval altijd ja zijn.

Gr, Justes

Het is toch makkelijk om te kiezen als je iets wat je gewijzigd hebt, als je het op wilt slaan of niet???

lijkt me.:p

Tot zover ik weet zal Excel dit altijd vragen. Stel dat er een wijziging plaats vind en deze had niet gemogen en hij slaat deze wijziging gewoon zonder te vragen op, dat zou niet mooi zijn!!

Je kan met een Macro de vraag omzeilen, maar dan geeft Excel geen waarschuwingen meer (in andere bestanden) totdat het opnieuw is gestart.

Hoi Justus,

Zo'n macro als waar brandernl het over heeft kan de volgende zijn.
ga naar VBA, dubbelklik op "ThisWorkbook".
Kies ipv (Algemeen), Workbook en kies rechtsboven "BeforeClose"
Zet dan neer:
Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
ActiveWorkbook.Save
End Sub

Dit bestand wordt nu bij afsluiten altijd opgeslagen zonder dat Excel er naar vraagt.

Groeten,

Richard

Je hebt gelijk Richard, ik was even in de war met het overschrijven van een bestaand bestand, waarbij je geen waarschuwing wil.
Application.DisplayAlerts = False geeft wat ik beschreef.

Hallo Richard en Bernard,

Hartelijk dank, weer opgelost.

Gr. Justes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan