• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

ExcelNoob

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2007
Hey mensen,

Ik heb even een vraagje tussendoor, maar ik heb dezelfde (als Rommyke) macro toegepast, zonder msgbox, maar ik wil graag dat hij opgeslagen wordt niet met de datum erachter, maar met de waarde die in D8 staan. Ik heb al geprobeerd om dat te wijzigen met Range maar dat werkt niet. Kan iemand mij even helpen tussendoor?

Alvast bedankt!

ExcelNoob

als je even zoek in het forum, kom je het vaak tegen.

steven

Ik heb al een vraag gevonden waar het over hetzelfde gaat, maar als ik die oplossing invoer en aanpas geeft hij aan dat er een syntaxisfout bestaat.

Deze formule gebruik ik:
Code:
Sub Savefile()
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=Range("D8").Value
End Sub

doe jij dat dan ff

Bertus, is dat niet de omgekeerde wereld? :confused:

Ik veronderstel toch dat vraagstellers eerst het forum afzoeken, zeker bij vragen die regelmatig terugkeren.

Wigi

Laatst bewerkt:
Ik heb al een vraag gevonden waar het over hetzelfde gaat, maar als ik die oplossing invoer en aanpas geeft hij aan dat er een syntaxisfout bestaat.

Deze formule gebruik ik:
Code:
Sub Savefile()
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=Range("D8").Value
End Sub

Wat staat er in D8?

Bertus, is dat niet de omgekeerde wereld? :confused:

Ik veronderstel toch dat vraagstellers eerst het forum afzoeken, zeker bij vragen die regelmatig terugkeren.

Wigi

nee ik bedoel om zo'n antwoord te geven als arafy doet dat ie dan beter zijn mond kan houden.:p

En je zou er geen .xls aan toevoegen?

En zou je Excel niet zeggen in welke map dit moet opgeslagen worden?

Komt dat er dan zo uit te zien?

Code:
Sub Savefile()
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="H:\Mijn Documenten\".Range("D8").Value & ".xls"
End Sub

Code:
Sub Savefile()
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="H:\Mijn Documenten\" & Range("D8").Value & ".xls"
End Sub

Wigi wederom bedankt! Hij klopt, heb hem nog een klein beetje aangepast. Dit is hem geworden:

Code:
Sub Savefile()
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="H:\Mijn Documenten\PMF" & Range("D8").Value & ".xls"
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan