• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

janemmers

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2001
Berichten
218
Ik heb een aantal vragen betreffende het opslaan van gegevens

1
Ik heb een aantal tabbladen. Kan ik met behulp van een Macro alleen de informatie van desbetreffende tabblad opslaan. De informatie op de andere tabbladen dient niet te worden opgeslagen.


2
Ik wil per tabblad een knop annuleren maken die als functie heeft om voortijdig (dus voordat alle 10 de vragen zijn ingevuld, bijvoorbeeld 4 van de 10 vragen zijn pas ingevuld) alle antwoorden die al gegeven zijn niet opslaat. In het voorbeeld worden dus de 4 antwoorden niet opgeslagen
Mogelijk dat dit kan in combinatie met de eerste vraag

Ik ben benieuwd
Jan
 
Is hier ook behandeld kijk eens of er niks bruikbaars inzit , 1 blad opslaan
 
IK heb uitgebreid gezocht maar wat ik vind, gaat vooral om een enkel tabblad onder een andere naam weg te schrijven of onder een ander excel bestand op te slaan.
Wat ik wil is een knop waar alleen het huidiege tabblad mee wordt opgeslagen. Ik wil dit bij meerdere tabbladen toepassen, het liefst heb ik dus iets wat het huidige tabblad opslaat.
 
IK heb uitgebreid gezocht maar wat ik vind, gaat vooral om een enkel tabblad onder een andere naam weg te schrijven of onder een ander excel bestand op te slaan.
Wat ik wil is een knop waar alleen het huidiege tabblad mee wordt opgeslagen. Ik wil dit bij meerdere tabbladen toepassen, het liefst heb ik dus iets wat het huidige tabblad opslaat.

Ga je dit opslaan in dezelfde map of ga je opslaan op je C drive ? in welke directorie ,of ga je dit opslaan op een andere drive b.v. D:/users/........../mijn_werk
iets zoals dit ??
Code:
Sub tst()
ActiveSheet.Copy
ActiveSheet.SaveAs Filename:="C:\............xls"

End Sub
 
Het tabblad dient enkel te worden opgeslagen.
Dit dient te gebeuren
In het oorspronkelijke excelbestand met zijn oorspronkelijke naam.
Het tabblad moet ook onder zijn oorspronkelijke tabbladnaam worden opgeslagen.
 
Het tabblad dient enkel te worden opgeslagen.
Dit dient te gebeuren
In het oorspronkelijke excelbestand met zijn oorspronkelijke naam.
Het tabblad moet ook onder zijn oorspronkelijke tabbladnaam worden opgeslagen.

Save will save a workbook, not a worksheet.Tenzij je de andere scheets als hidden gaat zetten enz.
 
Oke, dan wil ik het daar mee gaan proberen.
Op welke wijze kan ik aangeven dat alle tabbladen verbogen zijn behalve het door mij gekozen tabblad.

Ik selecteer met mijn muis een tabblad, dit wordt vanzelfsprekend zichtbaar terwijl alle andere tabbladen zich verbergen

Gaat dit lukken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan