Hallo allemaal
Ik weet niet of deze vraag ooit al eens geweest is maar vraag het toch even.
Is er een mogelijkheid dat als ik mijn excel opsla als dat het originele geschreven bestand ook open blijft staan met de data die we zelf nog moeten invullen ?
Nu is het namelijk zo als ik opslaan als klik dat ik alleen het opgeslagen bestand te zien krijg en dat het originele bestand gesloten is samen met de data die ingevuld is. Ja ik heb dan het nieuwe opgeslagen document maar omdat ik met meerdere klanten werk en daar verschillende registraties voor heb wil ik niet 5 tot 6 verschillende registraties open hebben staan.
In mijn document het ik een knop geplaatst met een macro dat ik het document opsla op een specifieke locatie met naam, datum, klant en dienst maar het is dus de bedoeling dat het originele document open blijft staan zodat ik daar mijn data kan blijven updaten en opslaan. Ik denk dat hier ook een macro voor bestaat maar kan hier niks over vinden.
Hieronder heb ik mijn werkende macro's staan. Uiteraard namen zijn fictief. Zoals deze nu staat werkt het alles wordt ook daar weggeschreven zoals de macro's aangeven. Nu alleen nog een Macro zodat het originele bestand met de macro's niet afgesloten wordt.
Wie heeft voor mij een niet al te lastige oplossing.
Gr,
Roy
Ik weet niet of deze vraag ooit al eens geweest is maar vraag het toch even.
Is er een mogelijkheid dat als ik mijn excel opsla als dat het originele geschreven bestand ook open blijft staan met de data die we zelf nog moeten invullen ?
Nu is het namelijk zo als ik opslaan als klik dat ik alleen het opgeslagen bestand te zien krijg en dat het originele bestand gesloten is samen met de data die ingevuld is. Ja ik heb dan het nieuwe opgeslagen document maar omdat ik met meerdere klanten werk en daar verschillende registraties voor heb wil ik niet 5 tot 6 verschillende registraties open hebben staan.
In mijn document het ik een knop geplaatst met een macro dat ik het document opsla op een specifieke locatie met naam, datum, klant en dienst maar het is dus de bedoeling dat het originele document open blijft staan zodat ik daar mijn data kan blijven updaten en opslaan. Ik denk dat hier ook een macro voor bestaat maar kan hier niks over vinden.
Hieronder heb ik mijn werkende macro's staan. Uiteraard namen zijn fictief. Zoals deze nu staat werkt het alles wordt ook daar weggeschreven zoals de macro's aangeven. Nu alleen nog een Macro zodat het originele bestand met de macro's niet afgesloten wordt.
Code:
Sub Klant1toggle()
Rows("10:50").hidden = Not Rows("10:50").hidden = True
Sheets("Registraties").Range("H5").Value = "Klant1"
Rows("51:90").hidden = True
Rows("91:131").hidden = True
End Sub
Sub Klant2toggle()
Rows("51:90").hidden = Not Rows("51:90").hidden = True
Sheets("Registraties").Range("H5").Value = "Klant2"
Rows("10:50").hidden = True
Rows("291:131").hidden = True
End Sub
Sub Klant3toggle()
Rows("91:131").hidden = Not Rows("91:131").hidden = True
Sheets("Registraties").Range("H5").Value = "Klant3"
Rows("10:50").hidden = True
Rows("51:90").hidden = True
End Sub
Sub Opslag()
Dim Path1 As String
Dim DataH2 As Date
Dim DataH3 As String
Dim DataH5 As String
Dim LegeRegel As Integer, x As Integer
Range("I1").Select
shift = Range("H3")
customer = Range("H5")
Path1 = "C:\Users\Ik\Test\2019\registraties"
Dezefile = "Registratie.xlsm"
'Gegevens opslaan in registratie bestand
'Directory voor wegschrijven registraties bepalen adhv klant
Path2 = "C:\Users\Ik\Test\2019\registraties"
If customer = "Klant1" Then Path2 = "C:\Users\Ik\Test\2019\registraties\Klant1"
If customer = "Klant2" Then Path2 = "C:\Users\Ik\Test\2019\registraties\Klant2"
If customer = "Klant3" Then Path2 = "C:\Users\Ik\Test\2019\registraties\Klant3"
Application.DisplayAlerts = False
' Rapport opslaan als xlxs (zonder macro's)
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=Path2 & "Registratie" & " " & customer & " " & Date & " " & shift & ".xlsx", FileFormat:=xlOpenXMLWorkbook, Password:="", WriteResPassword:="", ReadOnlyRecommended:=False, CreateBackup:=False
Application.DisplayAlerts = True
End Sub
Wie heeft voor mij een niet al te lastige oplossing.
Gr,
Roy