opslag ruimte macbook

Status
Niet open voor verdere reacties.

thejordy

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2013
hallo allemaal,

Ik heb nu al een tijdje een macbook pro met 128 GB.
Nu merk ik dat deze ruimte vrij snel vol loop. Nu heb ik voor voorlopig nog wel genoeg opslag (64GB). Maar er vielen mij een aantal dingen op:
-Er staat dat ik 9,44GB aan back-ups heb, terwijl ik de back-ups van mijn macbook op een externe harde schijf zet. Hoe vind ik deze back ups, aangezien het wel om 10GB gaat.
-Er staat dat ik 2GB aan foto's heb. Terwijl ook deze op de externe harde schijf staan? Dit zelfde geldt voor audio!
-En wat houd overig in, dit is namelijk de grootste hoeveelheid?

Screenshot van mijn opslag:
opslag.jpg

Zet je misschien backups van iOS apparaten (iPod, iPhone, iPad) op je MacBook?

Overig is precies wat het zegt, alles waar geen aparte categorie van is valt daar onder. Dat kunnen dus images (DMG), document en systeembestanden zijn.

Als ik me niet vergis; dan slaat Mac OS X de iCloud ook eens locaal op op de grootste/snelste schijf in gelijk welke Mac die op het netwerk zit.

Dat zou kunnen maar dan moet de betaalde versie van iCloud gebruikt worden want de standaard (gratis) variant kan tot 5 GB op slaan :)

klopt, ik heb een iphone waar de back ups gemaakt worden op de mac. Maar wat mij nu erg opvalt; gister was het onderdeel back ups nog 9gb en inmiddels is deze op gelopen tot 10,33 GB. ik heb in de tussentijd mijn iphone niet aangesloten?

En hoe vindt ik deze belachelijk grote bestanden en hoe laat ik deze verwijderen?

Je kunt ook je schijven bekijken met 'Grand Perspectiv' - een gratis prog. dat een grafische weergave van al je bestanden geeft, incl de verborgen bestanden die de Finder standaard niet laat zien.
Je ziet meteen hoe groot een bestand is, waar het staat, en je kunt het evt. verwijderen..

http://grandperspectiv.sourceforge.net

1_0-FoldersBujumbura copy.jpg

Dank voor alle reacties. Ga me daar nu niet al te veel zorge om maken. Maar toch bedankt voor alle moeite, ga deze tips in de toekomst zeker gebruiken.

Time machine gebtuikt ook locale snapshots todat deze weer gestuurd kunnen worden naar de backup schijf. Zou goed kunnen dat dit je backup gedeelte is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan