• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

opslagen in map

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarcSch

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2007
Goede morgen !

met onderstaande macro sla ik bestand op in map die aangemaakt wordt als ze nog niet bestaat onder een unieke naam .Nu is het mijn bedoeling dat deze map wordt aangemaakt in bestaande map waarvan de naam overeenkomt met de waarde in cel AT9.(dit zijn de maanden van het jaar)
Kan iemand mij hierbij helpen?

Nu wordt bestand dus opgeslagen in I\VERKOOP\ORDERS\"het ordernummer in cel O3"\"de unieke naam van het bestand.xls"

Bedoeling is dat tussen de map ORDERS en de aangemaakte map "het ordernummer in cel O3" nog een map met de maand komt , map met benaming 01/02/03/04/.....12 (waarde die terug te vinden is in cel AT9 van op te slagen bestand)
Deze 12 mappen kan ik mischien best al aanmaken in map I\VERKOOP\ORDERS\ zodat checken of map bestaat of aanmaken van de map al niet meer nodig is .
Enkel de keuze in welke map nieuwe map wordt aangemaakt aan de hand van de waarde in cel AT9 zou nog in onderstaand macro moeten verwerkt worden.

Voor alle duidelijkheid bestand zou dus moeten komen in map

I\VERKOOP\ORDERS\01 (of andere bestaande map tem 12)\"het ordernummer in cel O3"\"de unieke naam van het bestand.xls"

Bedankt alvast voor de hulp .

Sub Check_Folder()
Myfolder = "I:\VERKOOP\ORDERS\" & Range("O3")
If Dir(Myfolder, vbDirectory) = "" Then
MkDir Myfolder
End If

'adjust the filename to your needs...
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=Myfolder & "\" & Range("O3") & "_" & Range("G7") & " " & _
Format(Range("AE3"), "d-mm-yyyy hh-mm") & ".xls"
Range("A1").Select
ActiveWorkbook.Close
End Sub

Ben je er niet als je:
Code:
Myfolder = "I:\VERKOOP\ORDERS \ " & Range("AT9") & " \ " & Range("O3")
    If Dir(Myfolder, vbDirectory) = "" Then
    MkDir Myfolder
    End If

gebruikt in je controle?

Groet,
Ferenc

edit:
staan extra spaties om de \ tekens, anders worden deze niet herkent.
Kan je de volgende keer ook de code tags gebruiken, zodat je code wat beter leesbaar wordt? thanks.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan