Opslaglocatie van bureaublad instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marco92

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2008
Ik zie wel eens computers waar de opslagplaats van het bureaublad niet op de C (systeem) schijf staat, maar op de D (bestanden) schijf staat.

Dat wil ik ook, alleen weet ik niet hoe dat moet.
Ik heb mijn computer al geheel geformateerd en window XP staat er nu weer op, maar voordat ik verder ga met alle software te installeren, wil ik wel dat het bureaublad dus op de D schijf staat.

Bvd,
Marco

Marco, allereerst de allerbeste wensen voor 2009.
Dergelijke mappen verplaats ik door deze te met de verkenner te verslepen naar de gewenste locatie (niet kopëren en oude verwijderen)
Een andere mogelijkheid is toepassen van TweakUI en daarin Special Folders.
Succes, Ton

gelukt!

Ik heb het gevraagd aan een expert, waarna ik een handleiding heb ontvangen (zie bijlage)

Het is duidelijk uitgelegd en het is mij gelukt (ik wist niet dat het zo simpel was), dus voor de geinteresseerde ;)

vraag opgelost!

Mvg,
Marco

Bijlagen

:rolleyes: Gevraagd aan een expert ? Ik dacht dat die wel op dit forum aanwezig zijn. Vind je reactie niet erg gepast.

:rolleyes: Gevraagd aan een expert ? Ik dacht dat die wel op dit forum aanwezig zijn. Vind je reactie niet erg gepast.

een andere expert dan? :)

ik bedoel dus een bedrijfje/winkel waar die mensen zitten die computers zelf in elkaar zetten, programmeren, verkopen etc...

daarvan geeft 1 antwoord, dus die noem ik expert.

en ja ik weet ook dat hier experts zitten, en ik weet ook wel dat die het antwoord op mijn vraag wisten, maar niet alle experts bekijken alle posts... dus daarom ben ik naar een expert gegaan die ik zelf kan bereiken.

zo goed? ;)

Mvg,
Marco

Zonde van mijn ernergie die ik hierin gestoken heb.
Waarom heb je je eigenlijk aangemeld op dit forum als je toch reageert op hun advies. Zo wordt je een volgende keer niet meer geholpen.

Via deze site is het een stukje sneller

en geen verspilde energie, want wat jij hebt uitgelegd, klopt wel, maar het moest anders, want ik kreeg een foutmelding bij het verplaatsen, en die mensen van dat bedrijfje hadden eerder al mijn computer gehersteld (want toen snapte ik er nog niet zoveel van), en die wisten dus wat ik bedoelde

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan