• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opsomming maken fhankelijk van 1 voorwaarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

dossantos7

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2005
IK heb een vraagje :( .

Stel dat je een opsomming hebt van codes en daarbij de datum dat deze zijn aangemaakt. Hoe kan ik bijvoorbeeld een opsomming krijgen per maand welke codes zijn aangemaakt?

Zie in bijlage de file

Bijlagen

Dit kan met autofilter. Data-> Filter -> Autofilter.

Klik vervolgens op Year & Month en selecteer je maand. Om de selectie weer ongedaan te maken klik je op "alle categorieën".

Succes!

Autofilter

Geachte ,

Autofilter ken ik natuurlijk

Maar het gaat om een soort verslag van al die gegevens dat ik moet hebben.

Dus een tabel per maand met welke codes er die maand zijn aangemaakt:confused:

En die tabel wil je uitprinten? Op een nieuw werkblad opslaan, in een nieuw bestand opslaan, bewerken?

reactie

op een nieuw werkblad opslaan.

Ja ik dact aan zoiets als draaiboek:(

Ik ben niet heel erg goed met vba, maar het zou dan zoiets moeten worden als:

Als in kolom a de waarde 200601 staat, kopieer je de bijbehorende rij naar sheet 2.
200601 is daarbij variabel en kan ook worden 200602 of 200508.

Kan iemand dit in VBA zetten?

Guido

Als je vertrouwd bent met autofilter moet uitgebreid filter (in hetzelfde menu) ook te doen zijn. Hiermee kun je de selectie meteen kopieren naar een ander blad.

beste jan

Kan je me daar wat meer uitleg over geven...

Want je zegt dat het kan , maar ik zou het ook graag uitvoeren want voor mij is het van belang

Misschien is dit iets in de richting die je wil?

Op deze site staan verschillende voorbeelden:
http://www.contextures.com/excelfiles.html#Filter

zie eens onder :
Product List by Week Number -- uses Advanced Filter to extract a list of products for the selected week number; file contains a macro which automates the filter ProductsListWeekNum.zip 11 kb

Met wat aanpassingen zou je dit kunnen gebruiken?

Pierre

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan