• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opsomming maken van waardes

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomswaelen

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2004
Als bijlage een voorbeeldje. Kolom A is altijd gesorteerd. Hoe zorg ik ervoor dat in cel C5 een opsomming verschijnt van alle producten die die klant besteld heeft (Appels, Peren, Sinaasappels, Kiwi) en in cel C9 een opsomming van alle producten van die klant, enzovoort?

De opsomming zelf zal met CONTATENATE en CHAR(10) zijn, alleen kom ik er niet uit hoe ik de opsomming zelf moet maken...

Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx

Een draaitabelletje zal u zeker helpen om dit te tackelen.

Hoe doe ik dat? Ik ken wel een klein beetje van draaitabellen, maar voor zover ik weet kan je daar enkel mee 'rekenen', bv: som van waardes, gemiddeldes,....

Bedankt voor de moeite, maar eigenlijk was het veel simpeler, en ben ik er zelf al uitgekomen. Het was gewoon een kwestie om te kijken of de cel met het klantnummer verschilde met de cel daarboven, en daarna de cel met het product te stapelen met het product daarboven. Op het einde van de rit heb je dan een opsomming van alle producten van die klant. Uiteraard moet je hiervoor wel gesorteerd hebben op klantnummer. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan