• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opsomming rijen wanneer bepaalde rijen een waarde hebben

Status
Niet open voor verdere reacties.

klompen

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2012
Welke functie kan ik heb beste gebruiken als ik het volgende wil?

Indien in kolom E een waarde is ingevuld (een getal) moet onderin in hetzelfde tabblad deze gehele rij opgesomd worden. In dit voorbeeld is dat rij 7, 8 en 10.
Iemand een idee?

Bijlagen

je kan toch gewoon op regel 1869 deze formule gebruiken:
Code:
=SOM(H7:H1868)
en die kopiëren naar de ander kolommen die je wilt optellen?

Het nut van optellen van bv kolom F, G, I, J, K ontgaat me.

Laatst bewerkt:
Ik zou werken met filters.

Je vinkt de lege cellen uit

F4=SUBTOTAAL(109;F7:F1869) en doortrekken naar rechts.

Ik zou de uitkomsten boven het invulveld vermelden. Deze blijven dan altijd in beeld als je ze met titels blokkeren vastzet. (titels blokkeren heb ik nu niet geactiveerd)

Zie de bijlage voor het resultaat.

Bijlagen

@Haije en Oeldere, bedankt voor jullie input / opmerkingen.
In dit tabblad komen uiteindelijk 1800 productregels met inkoopprijzen, ik wil dat de uiteindelijke producten waar ik een 'aantal' heb ingevuld onderin, na de 1800 producten verschijnen zodat ik deze (met wat aangepaste opmaak) direct in een offerte kan plakken.
Vandaar dat alleen deze regels nog een keer ge-echoed moeten worden. Ik heb alleen een zetje in de juiste richting nodig.

Heb je geprobeerd om de gefilterde velden te copieren?

Daar ben ik inderdaad mee begonnen, al vond ik mn eigen idee netter :)

Ik heb eerst een tabel gemaakt => invoegen => tabel.

In kolom P een hulpkolom.

p1 =ALS(E7="";"";AANTAL.ALS($E$7:$E7;">0")) en doortrekken naar beneden.

a1873 =ALS.FOUT(INDEX(Tabel1;VERGELIJKEN(RIJ()-1872;Tabel1[helpkolom];0);KOLOM());"") en doortrekken naar rechts en beneden.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan