• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opsomming zelfde cel, alle sheets

Status
Niet open voor verdere reacties.

mderking

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2005
Ik heb een document met een stuk of 60 sheets. elke sheet is indentiek qua opzet.

Nu wil ik van de cel J28 van elke sheet de inhoud copieren, behalve the sheet waar deze formule komt te staan.

De vraag is, kan dit op een simpele manier gedaan worden? Nu moet ik elke som aangeven in de opsomming, waarbij de formule nogal "niet kort" wordt.

Alle suggesties zijn welkom. De sheets namen zijn genummerd van 1 tot 60, misschien dat dit helpt?

Als je de som wilt hebben van alle cellen J28 van sheets 2 t/m 60 is de formule:
Code:
=SOM(sheet2:sheet60!J28)
zorg wel dat de sheets goed gerangschikt zijn.

Je moet bij zulke formule wel opletten dat je niet denkt dat hij alle sheets neemt tussen 1 en 60, ongeacht de volgorde. Zulk formule maakt de som van al de sheets die op je sheettab onderaan tussen 1 en 60 liggen. Leg je sheet 5 bv. na sheet 60 , dan wordt sheet 5 niet meegeteld. Vaak wordt dan ook volgende structuur gebruikt:
* je maakt 2 lege sheets en noemt die begin en eind.
* op je totaal blad zet je de formule:
Code:
=som(begin:eind!J28)

Aangezien eind en begin sheet leeg zijn zijn hun waarden 0 en hebben geen invloed op het resultaat. Al de sheets die nu "fysiek liggen" tussen de begin en eind sheet worden nu opgeteld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan