Opsommingsteken niet even groot! grrrr

Status
Niet open voor verdere reacties.

Allard

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2001
Helemaal gek word ik er van...
Dan typ ik een leuk lijstje met elementen, wil ik er mooie dots voor zetten, selecteer ik alles dus, druk op die opsommingsknop... en dan krijg ik hele mooie dezelfde dots, behalve de laatste, die is dan weer net 1pt groter of zo... het maakt niet uit welke opsommings types ik probeer...blijft het zelfde... iemand een idee? ik wil gewoon alles hetzelfde hebben halloooooooo :(
Ze staan wel in een table, als dat uitmaakt...en het is nu in '97, hoewel ik het ook meemaak in 2003

thanks, Allard.

Hoi,

De oorzaak zit veeleer in de opmaak, dan in de instellingen van je opsomtekens.

Probeer eens het volgende:

Selecteer een rij (of regel) door in de marge vóór een rij te klikken, waarvan de opmaak 'correct' is.
Klik op de knop 'Opmaak knopiëren' (de knop rechts van de 'plak'-knop)
en klik voor de rij (of regel) die dezelfde opmaak moet krijgen.

Suc6, Teun

Als ik dat probeer, lukt hetn iet goed, omdat ik niet alleen het gedeelte met de opsom. tekens kan selecteren. Als ik er net voor klik, dan pakt hij de hele tabel zeg maar...en dan klopt er geen **** meer van...

Ok,

Staan alle items in één cel, of in cellen onder elkaar.
Kan je het bestand evt meesturen?

Opsturen naar mijn mailadres mag ook. Zie bij gebruikers

Teun

He Vecom,
het bestandje is als bijlage... dus kijk maar eventjes ernaar als je wilt... thanks...

Bijlagen

Hoi,

Zoiets?

Ik heb bij het één na laatste item (onder Socio-cultural features) opnieuw op enter gedrukt en de tekst security ingevoerd. Hier na het 'extra' laatste item gewist.

Je kunt dit voor de andere items nu zelf uitproberen!?

Grts, Teun

Bijlagen

Laatst bewerkt:
tja zo kan het natuurlijk ook haha...
echt ik snap dat programma af en toe niet hoor, helemaal scheel word je er af en toe zo van. Maar goed, zo is het wel opgelost! In elk geval bedankt voor je hulp!!

Als je ooit wilt weten hoe je een computer uit frustratie in elkaar wilt slaan, dan hoor ik het wel...

OK.

.... dat wil ik graag weten!
Kennelijk heb je ervaring!?
Ik moet toegeven dat het een lapmiddel is, waarbij de oorzaak niet boven water komt.
Het gebeurt mij idd ook bij het - achteraf - selecteren en voorzien van opsommingen.
Zelfs in de laatste versies overigens en dat vind ik één van de grote problemen met Microsoft; dat ze bestaande bugs in eerdere versies maar mondjesmaat écht oplossen.

Grts, Teun

Helemaal mee eens Teun,

Ik bedoel, het is best een fijn programma en zo, qua functies en zo...maar qua opmaak is het een ramp. Hoevaak is het niet zo dat je bijv 1 bepaalde opmaak onder je alinea hebt..en als je dan op backspace of wat dan ook druk, die hele opmaak ineens weg is of dat soort ONGEIN!!! haha
om leip van te worden. En wat je zegt... het is vaak wel op te lossen, maar nooit bij de kern aan te pakken...

gr. Allard

Hai Allard, Teun, :D

Het probleem wordt veroorzaakt door handmatig toepassen van opsommingstekens en deze vervolgens met handmatige opmaak veranderen?

Word probeert uit alle macht met je mee te denken en op de gebruikte opmaak te anticiperen. Bij handmatige opmaak zorgt dit vaak voor de meest vreemde situaties.

Wanneer je STRIKTE opmaak gebruikt zal je dit nooit overkomen. Of te wel voor elke mogelijke opmaak maak je een opmaakprofiel en pas je jou opmaakprofielen toe op de tekst...

Dat is het ultieme Word gebruik maar dit is natuurlijk wel een stukje lastiger als gewoon handmatig opmaak veranderen.

See Yah! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan