opsporen IP adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

ans35

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 jul 2005
Hallo ik heb 2 computers op het internet via een sweex router nu is mijn vraag kan iemand via een emailbericht of wat anders achter mijn werkelijke IP-adres komen van mijn provider of niet, er is mij verteld dat je via een router niet op te sporen bent zelfs niet door je provider waar je de router dan niet heeft aangemeld klopt dat of niet.
Zou hier graag antwoord op krijgen alvast bedankt.

ans35

Jou ip adres is altijd te achterhalen.
Niet het interne ip adres wat jou router aan jpu computers geeft.
Wel het ip adres van jou provider.
En dat adres staat ook in de header van jou mailtjes.

Maar ben je bang dat ze jou ip adres weten of......

bedankt voor het reageren door prive omstandigheden zou ik liever niet te vinden zijn ben er achter gekomen door een emailtje dat ze mijn ip adres van mijn provider hadden gevonden ze hebben zelfs het nummer in de mail gezet maar ik kan het op mijn pc niet vinden of dat nummer wel klopt, zou niet weten waar ik zoal moet kijken ben maar een leek op dit gebied.

het nummer komt niet overeen met het nummer op die site bedankt, maar nu nog de vraag ik kan er zelf wel achter komen maar kunnen zij het dan ook en hoe vraag ik me af

dat het nummer niet overeenkomt is logisch omdat de meeste providers een variable ip hebben dus om de zoveel tijd verandert die.
btw met een ip zijn ze nog niet zoveel ze kunnen zelfs niet weten dat jij het bent die de mail verstuurd omdat het ip adres meestal variable is :)

Een provider weet precies wie op welk moment welk IP-adres heeft.
Zo gauw je op het internet bent is dit geweten. Je hoeft hier niet een mail voor uit te sturen. Als ze willen kunnen ze je zeggen welke sites je bezocht hebt voor hoe lang, wat je getypt hebt, wat voor plaatjes op die site stonden, ..........

Maar goed dat dit te achterhalen is. Hoe denk je dat ze achter die hackers aangaan?

Nu moet je niet direct schrik beginnen te krijgen. Zelfs providers mogen niet zomaar gegevens van personen en e-mails beginnen te controleren. Wet op de privacy, weet je wel ;). Maar als er aanleiding is natuurlijk wel.

De provider kan ook zien dat je via je router aan het "NAT-ten" bent. Normaal maken ze hier geen probleem van, ook al betaal je eigenlijk om aan 1 PC op het internet te hebben. Waar je router wel handig voor is, is tegen hackers van buitenaf. Tenzij je hen eerst contacteerd (door bijvoorbeeld op een link te klikken) kunnen ze niet aan jouw PC's. De router krijgt een pakketje binnen maar weet niet voor welke PC (internal IP-adres) het is, dus gooit het gewoon weg.

Laatst bewerkt:
Maar nu snap ik nog steeds niet helemaal wat het probleem is als men jouw ip weet. Het ip adres waarmee jij op internet zit is altijd zichtbaar. Daar doe je weinig aan. Het is eigenlijk ook niet de bedoelling anoniem te kunnen surfen met reden dat daardoor mensen van alles kunnen uithalen zoals ellende veroorzaken zoals hacken etc.

grtjs jjw

dat is volgens mij totaal niet de reden. jjw. Hoe moet een site anders data naar u versturen als ze je ip niet weet?

Een site ziet altijd met wat voor ip je op de site aanlogt. Door middel van dit ip kunnen ze dan eventueel data naar je zenden.

Internetters die aan jouw pc hangen kun je ook zien namelijk. En dat werkt dus net zo goed andersom.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan