Opstart-configuratieprobleem in de ARC-ROM-Software

Status
Niet open voor verdere reacties.

samoerie

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2011
Hallo, ik ben Samer.

Ik heb net op mijn Windows XP PC in de boot.ini iets verandert, nadat ik dat gedaan heb start hij niet meer op! Ik krijg:

Windows kan niet worden gestart vanwegen het volgende opstart-configuratieprobleem in de ARC-ROM-Software: De ARC-naam voor de HAL en systeempaden zijn net op de juiste wijze gegenereerd. Controleer de Windows-documentatie over ARC-configuratie-opties en uw hardwarehandeldingen voor meer informatie.

Hoe los ik dit op? En ik weet niet hoe ik in de boot menu kan komen, als hij opstart krijg ik alleen voor 7 seconden een blauw scherm met er op HP Pavillion. Ik ben er wel een keertje in geweest maar toen deed ik zomaar wat.

Ik weet weer hoe ik er in was gekomen, ik deed alles wat in de computer zat er uit, en alleen de stekker er weer in en toen kreeg ik een error van een toetsenbord ofzo, en toen stond er van druk F(nogwat) en toen zette ik snel mijn toetsenbord aan de PC deed ik dat en kwam ik er in, maar nu werkt het niet meer.

Laatst bewerkt:
Ik hoef je niet meer te vertellen dat het knoeien in boot.ini geen slim idee is, he... :rolleyes:

2 mogelijkheden (er zijn er meer dan deze 2):
a. Laten repareren m.b.v. het bootcfg /rebuild commando in Herstelconsole. Dit werkt natuurlijk alleen als je harde schijf wordt herkend op dat moment van starten van Herstelconsole. Zie deze link
b. Pas het bestand aan m.b.v. opstarten van de pc met een Hiren's Boot CD
Kies Mini Windows XP uit het Hiren's opstartkeuze menu.
In Mini Windows XP:
Start -> Run -> cmd.exe
attrib -s -h -r c:\boot.ini
copy c:\boot.ini c:\boot.bak
start c:\boot.ini

Hierna je aanpassingen doen en afsluiten met het kruisje rechtsboven. Kiezen voor Yes zodat de wijzigingen worden opgeslagen.
Hierna de pc weer normaal proberen op te starten.

Succes,

Tijs.

Ik heb nu die USB, maar als ik in de Boot instellingen als eerst Removable Devices zet dan blijft die error maar!

Ik heb expres het over CD-rom gehad, niet over USB. Als het niet werkt in je BIOS met USB, dan zul je een Hiren's boot CD-rom moeten maken en proberen daarvan op te starten.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Als ik die CD er in zet, dan blijft hij blauw scherm tot ik hem er uit haal. Dan gaat ie weer verder naar die error...

En nu gaat hij na een poosje toch wel naar de error, hij is gebrand op een DVD-R, trouwens ik heb nu de Windows XP installatie... dus.... niet die ene Hiren's boot ding... hij is geen .iso meer die .iso is uitgepakt en nu alle bestanden staan er in... ipv .iso... is dat ook erg?

Mijn gevoel zegt dat de CD verkeerd gebrand is en de USB-stick verkeerd gemaakt.
Doe het volgende: Pak het gedownloade .zip bestand uit. Zie op de afbeelding hieronder wat je dan zou moeten zien in de map waar je het uitgepakt hebt.
Installeer ImgBurn
Rechtsklik op het rood gemarkeerde bestand, en kies voor "Burn using ImgBurn"

Probeer het daarna opnieuw.

Succes,

Tijs.

attachment.php

Bijlagen

• hirens_15.JPG
    hirens_15.JPG
    39,8 KB · Weergaven: 110
Laatst bewerkt:
Toevoeging: ImgBurn kan CD-images ook branden naar DVD ipv. naar CD. Dat kan Nero niet (tenminste niet in de versies die ik daarvan ken).

Tijs.

Ik zeg het ff we hebben het nu over CD Rom van installatie van Windows, ik krijg nogsteeds de error ook na het branden via imgburn!

Dan weet ik het niet. Probeer die Hirens DVD eens uit in een andere computer en kijk of je er daar wél mee kan opstarten.

Tijs.

Ik ga nu toch Hirens BootCD proberen ff kijken of die wel werkt. Trouwens als ik hem in de bovenste gleuf zet, dan krijg ik die tekst (van Windows kan niet worden gestart vanwege het volgende blablabla) helemaal beneden en daarboven is het helemaal zwart, tussen het zwarte en de tekst zit een witte streep...

We hebben het hier over Windows XP Installatie

IMG_0067[1].jpg-IMG_0066[1].jpg

Dit zijn de foto's de eerste van de BIOS en de tweede van de error (witte streep probleem is al opgelost) .....

Jeej! Het is gelukt! Het licht dus blijkbaar aan die CD. Maar nu krijg ik bij Hiren's BootCD heel wat keuze's zoals: Boot From Hard Drive, Mini Windows XP, DOS programs, Linux based rescue environment, Windows Memory Diagnostic, MemTest 86+.... wat moet ik kiezen??? En hoe verder....

Wat je, opgestart vanaf de Hiren's Boot CD moet doen had ik in mijn eerste posting aangegeven:
Kies Mini Windows XP uit het Hiren's opstartkeuze menu.
In Mini Windows XP:
Start -> Run -> cmd.exe
attrib -s -h -r c:\boot.ini
copy c:\boot.ini c:\boot.bak
start c:\boot.ini

Hierna je aanpassingen doen en afsluiten met het kruisje rechtsboven. Kiezen voor Yes zodat de wijzigingen worden opgeslagen.
Hierna de pc weer normaal proberen op te starten.

Succes,

Tijs.

Dat is veel te weinig informatie.
Waar krijg je die melding (bij welke stap)? Lukt het om Mini Windows XP op te starten en zie je daarna (in Mini Windows XP) de C: schijf in My Computer? Had je boot.ini helemaal verwijderd of alleen maar aangepast, ooit?

Tijs.

Als ik bij het opstart menu Mini Windows XP kies dan blijft ie eerst heel lang op Booting mini windows XP dan krijg ik (cd) dan blijft ie ook heel lang daarop staan, dan komt er te staan: Will boot NTLDR form drive=0x9f, partition=0xff (hidden sectors=0x0) en daar blijft hij ook heel lang op staan, dan gaat hij vanzelf weer naar het menu!

Dat is jammer. :( Mini Windows XP start 99% van de keren gewoon goed op op pc's, maar blijkbaar bij jou niet.
[Ik ga er wel vanuit dat je echt Mini Windows XP had gekozen, en niet "Boot from harddrive (Windows Vista/7/2008 or XP)".]

Je kunt alternatief het volgende doen: Start weer op van de Hiren's Boot CD.
Je kiest "Linux based rescue environment (Parted Magic 6.7)"
Druk daarna weer op Enter om de standaard-versie te openen ("Start (Options: Language us )"
Zodra die opgestart is (je hebt een bureaublad in beeld):
Start de File Manager (dubbelklik erop).
Dubbelklik in het linker deelvak op de partitie die jouw harde schijf voorstelt (bij mij heette die (toevallig) 12.0 GB Volume). In het rechter deelvenster zie je nu de bestanden van je harddisk.
Doe Ctrl-H zodat je ook verborgen bestanden ziet. Je zou nu in het rechter deelvenster boot.ini moeten kunnen zien (kijk desnoods even een stuk naar beneden etc.)
Dubbelklik Boot.ini
Doe je aanpassingen. Klik op het kruisje rechtsboven en kies Yes voor het opslaan van je wijzigingen.
Klik op Start-knop links onder in beeld en kies Shutdown. Kies Reboot the computer en klik op OK.
[Verwijder de CD-rom].
Kijk of de computer weer normaal opstart.

PS: Hopelijk weet je nog wat je gewijzigd had, dus maak dat ongedaan in Boot.ini.
Normaal gesproken (met Windows op de C: schijf in de C:\Windows map) ziet boot.ini er zo uit:
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\Windows

[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\Windows="Microsoft Windows XP" /fastdetect

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan