opstart crash

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hawkx

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2011
Berichten
24
Hallo allemaal,

Toen ik gister mijn computer opstarte nadat de stroom uit was gevallen, wou hij op een geven moment niet meer verder. Eerst kreeg ik het normale scherm te zien na een fout melding. Ik drukte op 'windows normaal starten'. Het duurde toen ongevee 3 minuten voordat hij weer wat ging doen. Ik kreeg een balk met allemaal Ì's te zien en links van de blak een wit blokje. dit bleek dus een soort laadblak te zijn. Toen hij naar 5 minuten eindelijk klaar was met laden leek alles weer normaal, ik kree weer het normale windows xp opstart scherm te zien. Echter toen er 3 balkjes voorbij waren was er heel kort een blauw scherm te zien, daarna werd alles zwart en begon alles weer opnieuw.
Ik heb al geprobeerd om de mbr te herstellen via mijn installatie cd-rom van windows xp, het mocht echter niet baten.

Ik zit figuurlijk met mijn handen in mijn haar. ik ban namelijk bezig met en groot project die alleen op deze computer staat en ik heb er geen backup van.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Mvg, Johan Davelaar
 
Hoe wil je dat bereiken?
Veilige Modus is het enige, maar werkt dat nog?
Het is geen Vista!

Wat overwegingen:
Als het alleen gaat om het redden van bepaalde data, lees dan dit eens door: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/221571-XP-Handleiding-Windows-XP-herstellen-naar-default.

Ik zou zelf de schijf eerst wel aansluiten op een andere pc en de data backuppen.
Mogelijk is in de verkenner de data bereikbaar via een externe behuizing of usb to ide/sata controller.

Je hebt het nodige al gedaan, F8 Veilige Modus of laatst bekende configuratie zijn vast ook geen opties meer?
 
Bedankt voor jullie posts!

1: Ik wil graag gewoon mijn windows weer werkende krijgen zonder dat de schijf gedefragmenteerd hoeft te worden.

2: Veilige modus en laatste juiste configuratie zijn inderdaad geen optie.

Ik heb trouwens ook al de belangrijkste data geback-upt via een Ubuntu live cd.
 
Sorry te snel geweest o_O. Als ik in de herstelconsole zit en het comando overtyp en daarna op enter druk kOmt er na een tijdje 'toegang geweigerd'. Doe ik nu iets fout of ligt het aan de computer?
 
Mogelijk.
Lees maar onderstaande uit http://support.microsoft.com/kb/314058/nl

Beperkingen van de herstelconsole
Vanuit de herstelconsole hebt u uitsluitend toegang tot de volgende items:
De hoofdmap.
De map %SystemRoot% en de submappen van de Windows-installatie waarbij u zich hebt aangemeld.
De map Cmdcons.
De stations voor verwisselbare media zoals het cd-rom-station of het dvd-rom-station
Opmerking Als u andere mappen probeert te openen, wordt het foutbericht 'Toegang geweigerd' weergegeven. Dit betekent niet noodzakelijkerwijze dat gegevens uit die mappen verloren zijn gegaan of beschadigd zijn. Het betekent alleen dat de map niet beschikbaar is als u de herstelconsole uitvoert. Vanuit de herstelconsole kunt u geen bestanden van de lokale vaste schijf naar een diskette kopiëren. U kunt wel bestanden van een diskette of cd-rom naar de vaste schijf kopiëren en u kunt van de ene vaste schijf naar de andere kopiëren.


Maar je hebt alles veilig gesteld wat je wilde
Gecontroleerd en op een andere pc gezet/schijf teruggezet, zodat je zeker weet dat je hebt wat je wilde.


Voer dan een nieuwe installatie uit i.p.v. een herstel.
 
Laatst bewerkt:
Ja inderdaad moet dan maar. Ik ben het ondertussen wel zat ;) Heel erg bedankt voor uw hulp!
 
Heb de pc opnieuw geinstalleerd. Alleen die laadbalk met die rare i's is er nog steeds. Het vertraagt de opstart tijd van de pc nogal. Iemand een oplossing om die weg te krijgen?
 
Laatst bewerkt:
Is dit een hele nieuwe installatie na een format?
Dus geen gedefragmenteerde schijf?

Start eens op in Veilige Modus?
Heb je het dan ook?
Denk aan hardware ( videokaart).

Zitten cables goed aangesloten aan de harde schijf.
Voer eens een schijfcontrole uit.

'k Hou ook rekening met hardware defect door de stroomuitval?
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie!

Ik heb de hele schijf geformateerd voor de installatie
Ook heb ik de videokaart en geluidskaart eruit gehaald maar het hielp niets.
Verder zitten de cables voor hd gewoon goed, het is wel een zwakke aansluiting maar hij heeft het lang gewoon gedaan dus denk niet dat het daaraan ligt.

Hoe kan ik in veilige modus komen? Waar kan ik de hd testen?
 
Ok met de veilige modus veranderd er tijdens het opstarten niks, de rare balk is er nog steeds en het duurt nog steeds lang voordat hij is opgestart.

Ik heb mijn hardeschijf gescand met SeaTools, hieronder een logje:

--------------- SeaTools for Windows v1.2.0.5 ---------------
13-7-2011 12:17:07
Model: Maxtor 6V080E0
Serial Number: V20C6L2G
Firmware Revision: VA111630
SMART - Pass 13-7-2011 12:17:07
Short DST - Started 13-7-2011 12:18:36
Short DST - FAIL 13-7-2011 12:18:55
SeaTools Test Code: DD649CE3
Identify - Started 13-7-2011 12:23:35
Short Generic - Started 13-7-2011 12:24:09
Short Generic - Pass 13-7-2011 12:25:48
Long Generic - Started 13-7-2011 12:26:23
Long Generic - FAIL 13-7-2011 12:27:30
SeaTools Test Code: DD649CD3

Er zijn dus een aantal scans failed..:confused:

Iemand idee hoe dit op te lossen?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan