opstart dickette win 98

Status
Niet open voor verdere reacties.
zo alle onzin en off topic berichten verwijder.
Als iedereen nu gewoon on topic blijft dan is het gehele een stuk overzichtelijker.

@reijers

De mensen proberen je te helpen hier op sommige momenten mag je best iets vriendelijker reageren ;) er wordt best gesnapt dat een pc soms frustrerend kan zijn als ie weer eens de fout ingaat maar probeer wel de mensen die oplossingen aandragen normaal met respect te blijven behandelen.

Laat ik nog maar 's een opsomming doen:
(wellicht dat je er wat aan hebt)

't is hierboven ook al aan de orde geweest en wellicht heeft m'n nog een aanvulling, maar goed
--------------------------------------------------------------

::eerst wat vraagjes::
---> Deed je computer (met win'98) het eerst wel goed?
---> Was er een harde fout opgetreden?
---> Wat was de volledige melding
---> Word je HD nog wel in 't bios gezien?
(en dat kun je in 't bios zien)

::BIOS::
Door een fout kan het best geweest zijn dat je bios op de default settings is gezet en wellicht je boot volgorde heeft aangepast. Oftewel er kan nu staan:
-- first boot device: CD-ROM
-- second boot-device: FLOP
{of: CD-ROM, FLOP}
-----> Kijk dus ff of er ook IDE-0 tussen staat.

{je komt er door bijv: op de "DEL" of "F10" knop te drukken tijdens 't opstarten}

Als je zeker weet dat dat goed is ligt 't ergens anders aan en ga je verder kijken.

::Fdisk::
wat je zou kunnen doen is om met fdisk te kijken hoe je partitie nu word weergegeven, wellicht als NON-DOS
- Download zo'n boot image van http://www.bootdisk.com (en dan wel die van win'98SE)
oftewel: http://www.24by7.ca/files/boot98se.exe
- Doe een diskette in je a: station
- Start het bestandje
- Er word nu een bootdiskette gemaakt
- Deze diskette douw je in het '98 station
- Als 't goed is word je nu 3 keuze getoont
--> kies eerst maar 's voor de optie zonder CD
- Ok, als alles goed gaat kom je op de a:
- tik dan 's in c:
(gewoon om te kijken wat ie aangeeft, is ie nog benaderbaar?)
- is ie dat niet, tik dan in a:
- op de a: tik je in fdisk
- Er komt een keuze en klik op J (grote schijf)
- klik op optie 4 (als ik me niet vergis)
(overzicht partities)
- Staat er bij jouw partitie FAT?

{wellicht nog wel ff je bootvolgorde aanpassen}
FLOP, CD-ROM, IDE-0

staat er non-dos dan kan 't best wezen dat je dit nog moet doen. (maar weet dat niet zeker)
- ga naar a:
- tik in: fdisk /mbr

hoi ik zal alles op een rijtje zetten:

1. ik had een game er op dat hete competitie manger 98/99
2. er zit 3 GB 266 mgs 64 MB RAM
3. ik had de laaste keer dat ik alles kon doen : was ik controleren en deframtren en toen had ik de pc uit gezet
ALLES WAS KLAAR
4. toen wilde ik weer dat spel doen en toen stonder na 15 sec disk moet vervangen
5. wat moet ik doen ???????
6. groetjes Nolleke Reijers

Reijers,

ik ga nu passen, sorry ! Ik hoop dat je probleem wordt opgelost.

Als je in toekomstige gevallen hulp nodig hebt, onthoud dan alsjeblieft dat degenen die jou proberen te helpen "blind" zijn. Jij en jouw monitor, zijn de "ogen" van de Helpmij users.

Als je niet stapsgewijs de adviezen uitvoert en -nog veel belangrijker- van letter tot letter de reactie van je pc weergeeft, is het absoluut niet te doen om het probleem helder te krijgen.

Als voorbeeld misschien jouw direct hierboven staande bericht. Zonder PRECIES te weten WAT je in WELKE volgorde WANNEER hebt gedaan (gegeven adviezen van diverse mensen) en HOE je pc iedere keer reageerde, stap voor stap voor stap, is het probleem terug bij "0".

Je hoeft ook niet bang te zijn dat je door het uitvoeren van de adviezen meer ellende krijgt. Er zijn genoeg lezers online die een fout advies onmiddellijk terugfluiten.

Suc6!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan