opstart diskette

Status
Niet open voor verdere reacties.

janny1970

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2003
Beste lezers,

Ik krijg steeds de volgende melding als ik mijn pc opstart: Boot Failure reboot and select proper boot device or insert boot media in select boot devisie.
Aangezien ik pas sinds kort windows xp pro heb zou ik niet weten wat dit inhoud.
Ik hoop dat iemand mij kan/wil helpen, wat moet ik ermee en hoe doe ik dat?

Vriendelijke groet, Janny

ben je niet een diskette in je diskette station vergeten?
of een cd?

haal die eerst uit en probeer opnieuw.

start je comp dan helemaal niet op?

heb je iets gedaan of is het vanzelf gekomen?

Met XP heb je geen opstartdiskette opties.

Je mist waarschijnlijk een bootfile of je moet eve kijken in je bios wat er als eerste bootdevice staat. anders maak je er je harde schijf van. Als dat niet lukt kan je de volgen de optie proberen.

Anders heb je alleen nog de optie om de cd van windows XP in de cd-rom te doen en de cdrom als bootdevice te slecteren in je bios. Als je pc dan opnieuw start krijg je op je beeldscherm de setupscherm van windows XP te zien. Je kan dan de optie herstellen proberen.

En als dat nog niet lukt dan moet je waarschijnlijk opnieuw installeren.

Suc6

Geplaatst door janny1970

Boot Failure reboot and select proper boot device or insert boot media in select boot devisie.
naar ik aanneem heeft die pc wel in deze hoedanigheid gewerkt? Anders lijkt 't wel alsof de kabel naar de floppydrive verkeerd om zit ( blijft't lampje branden?)

Geplaatst door janny1970
ja er blijft een groen lampje branden
de kabel omdraaien, als je er echte noppes van weet dan kun je je beroepen op garantie, ook als de drive evt. kapot blijkt te zijn.

Bedankt voor de hulp iedereen.
Probleem is opgelost bleek iets verkeerd te staan in de bios, en nee ik heb het niet opgelost maar iemand van de pc winkel.

Groetjes, Janny

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan