opstart duurt erg lang

Status
Niet open voor verdere reacties.

ramses49

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 apr 2007
Hallo,

Ik heb het volgende probleem. Ik heb een bijna nieuwe pc (barebone vintage v2) waar ik, slimme henkie de voltage switch ontdekt heb en de voltage terwijl de pc aanstond op 115 volt gezet heb. Poef einde oefening. Voeding vervangen, bios gereset, moederbord laten testen, draait weer goed. Maar bij een koude start (dus na een paar uur niet gebruikt te zijn) duurt het opstarten zo'n 10 minuten. Daarbij hangt de pc vooral op de dmi tabellen.
Op internet aantal tips bekeken en toegepast zoals alle ide aparaten afkoppelen, bios batterij vervangen, nogmaals bios gereset en zo.
Tot ik ontdekte dat de fan van de nieuwe voeding niet draait. Voeding eruit gehaald in andere pc gezet, voeding draait daar prima. Wat is er aan de hand, iemand een idee?
Na koude start draait de pc verder prima en start ook snel op. Alle ideeen zijn welkom behalve vervang het moederbord want die heb ik zelf ook al bedacht ;)

alvast bedankt

ramses

kan van alles zijn .
bord toch stuk .
hdisk kapot .
videokaart .
geheugen .
cpu.
ja 115 volt lekker handig ik zou zeggen eigen schuld dikken bult .
als je een auto hebt zet je die ook niet onder het reiden in zijn achter uit

Kijk dit zijn de adviezen waar je wat aan hebt. Mag ik je ontzettend bedanken voor dit advies. Als ik je advies goed begrijp, maar corrigeer me als ik het verkeerd zeg, geef je aan dat ik beter niet de switch op 115 volt had moeten zetten? Dank zij je advies zal ik daar in vervolg rekening mee houden.:thumb:
Ik kan je niet beloven dat ik mijn auto nooit tijdens het rijden in de achteruit zal zetten maar als ik dat zou doen en de auto heeft kuren weet ik in ieder geval waar ik moet zijn voor een goed advies. Scheelt weer een rit naar de garage.

gratis advies van mij

Omdat ik zo'n fantastisch advies heb gehad wil ik toch iets terug doen, gewoon even een adviesje: reiden is niet helemaal goed gespeld. Ik zou natuurlijk kunnen zeggen eigen schuld dikke bult (dus niet dikken bult) had je maar op moeten letten op school maar ja dat zou flauw zijn, niet?

Hoi !

Jullie kunnen lekker katten, maar schiet dat wat op ?

@ramses49: als je PC het weer doet, wat is dan het probleem ?

Traag opstarten kan ik nauwelijks in verband brengen met onderstaande handeling.

En inderdaad: hoe iemand 'n voltage-selector op 115 V kan zetten is mij ook niet helemaal duidelijk, behalve misschien een vlaag van waanzin ?

Kjk es na via Start - uitvoeren - msconfig wat er allemaal mee opstart.

Test je HDD es met een tooltje van de fabrikant.

Succes,

Harry.

opstart

sorry voor mijn gekat, viel even verkeerd zal ik maar zeggen.

Het opstartprobleem is er wel degelijk, duurt namelijk zeker 10 minuten bij koude start. Daarna kan ik 3 uur de pc gewoon uit en weer aan zetten zonder problemen. Laat ik hem 3 uur uit moet ik zeker weer 10 minuten wachten. Dit gebeurd ruim voor dat windows opstart, bij het laden van de dmi tabellen. Rondzoekend op internet kom je dan op biosproblemen, bios batterijen, en moederbordproblemen uit. Harde schijf is niet het probleem want gebeurd ook zonder harde schijf en tussen de koude starten door is er geen enkel probleem met de pc. Ik heb wel eens van lekkende condensators gehoord maar zie niets raars op het moederbord. Het omzetten van het switchje was inderdaad wel heel erg stom :rolleyes: zoals ik in mijn eerste berichtje al zei. Het was de eerste keer dat ik zo'n switchje zag en ik dacht eigenlijk dat ik hem van 230 naar 220 volt kon zetten. :( Maar goed ik kom er wel uit en anders wordt het inderdaad een nieuw moederbord.
Bedankt voor je "normale" advies.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan