Opstart duurt jaren

Status
Niet open voor verdere reacties.

nevola

Verenigingslid
Lid geworden
29 jan 2001
IMG_0001.jpg

Wanneer ik de pc opstart komt er na enige tijd alleen een plaatje met de tekst:"Intel Pentium 4 " op een voor de rest zwart scherm.
Dat plaatje blijft dan vele minuten op het scherm staan,. Wanneer het plaatje weg is blijft het scherm nog enige tijd zwart, waarna de opstart van windows xp volgt.
IMG_0002.jpg
Wie weet de oorzaak en/of hoe dit te verhelpen???

grts.,

Henk Sr

Oeps verkeerde plaatje

Bijlagen

• Spamplaatje voor helpmij_forum.png
    Spamplaatje voor helpmij_forum.png
    5,1 KB · Weergaven: 29
Laatst bewerkt:
dat is een virus neem ik aan, scan je computer eens helemaal door.

Alle schijven gescanned met Avira Internet Security. Niets gevonden.
Daarna alle schijven gescanned met Malwarebytes. Malwarebytes is nog met de laatste schijf bezig.
grts.,

Henk sr

Malwarebytes heeft 8 objecten gevonden. o.a. HackTool.Cain en diverse objecten die met pup. begonnen.
Opnieuw opgestart, maar het euvel is niet verdwenen.
Na opstart komt het Intel Pentium 4 logo en daarna duurt het bijna 4 minuten tot het windows logo verschijnt. Dan wordt het scherm weer zwart en na 2 minuten komt de melding:"uw persoonlijke instelling wordt geladen"
Wie kan mij verder helpen???

grts.,

Henk sr

Scan met Mbam in de veilige modus (meestal F8 trommelen tijdens de boot).

Hoi Mik
Wat is MBAM?
Is dat MalwareBytes???

grts.,

Henk sr

Laatst bewerkt:
Het gaat bij het opstarten al mis, wat het met windows dat te maken heeft ontgaat mij, denk eerder aan de schijfcontroller of de schijf zelf, een chkdsk /r in de repairconsole v.a. de XP installatie cd gestart kan helderheid geven.

Lange Pier volgens mij heb je gelijk.
grts.,

Henk Sr

PS
Kan dat niet gewoon onder DOS via uitvoeren cmd etc???

Laatst bewerkt:
Dos is een OS, je hebt XP en via de XP cd en de repair console is voor een chkdsk /r eig. handiger, kan ook via de cmd (command-line intepreter soms verward met dos) en dan opnieuw opstarten, je ziet dan alleen niet wat hij doet, wel laten uitlopen tot hij zelf opneiuw opstart, kan lang duren dus niet uitzetten ofzo.

Chkdsk heeft niets opgeleverd. Ook Seatools geprobeerd. Geeft geen fouten.
Nog geen idee wat de oorzaak is.
grts

Henk Sr

Ook D: met chkdsk /r gecontroleerd?

Kan er de vinger niet opleggen waarom dat opstarten zo lang duurt als de schijf goed is.
Een bios reset met de clr_cmos jumper en daarna even de bios nalopen, eerst kijken hoe alles staat, kun je daarna weer die instellingen zo zetten als dat anders mocht wezen, vaak over usb.

Een memtest zou nog kunnen maar of het daar in zit?

Er staan 3 pc 's op een kvm switch van Belkin, maar dat is al jaren het geval en de andere twee pc's starten normaal op.
Ik ga chkdsk doen op D. Had alleen C gedaan.

grts

Henk Sr

Is dat niet gevaarlijk??
Ken het programma niet.

grts.,

Henk sr

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan