opstart harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

jellever

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2008
Berichten
401
Beste helpmij,

Dit weekend heb ik vista opnieuw geinstalleerd alleen er is iets fout gegaan. Ik had mijn oude vista installatie op mijn maxtor schijf. Ik heb er nu een 2e WD schijf in hangen die sneller is en daar heb ik nu vista opgezet. Maar nu wou ik de maxtor schijf nog een keer formateren toen die zij dat dat niet kon. In schijfbeheer staat dat de maxtor schijf als systeem schijf. terwijl mijn WD schijf als opstart,crashdump en wisselbestand schijf is ingesteld. zie bijlage. Hoe krijg Ik het voor elkaar dat alles vista en opstart gerelateerd naar mijn WD schijf gaat(schijf 1 C partitie) . Zeg mij alstublieft niet dat ik vista opnieuw moet installeren want dan ga ik gillen:( Alles staat net weer op zijn plaats.

Alvast bedankt!

Jelle
 

Bijlagen

  • voorbeeld.jpg
    voorbeeld.jpg
    99,9 KB · Weergaven: 40
Laatst bewerkt:
Je hebt nu feitelijk twee maal vista geinstalelerd staan. Tijdens de installatie heb je de mogelijkheid gekregen te formateren. dit heb je echter neit gedaan. Met als gevolg nu inderdaad twee maal vista.

Je kan nogmaals opnieuw installeren waarbij je eerst formateerd en daarna installeerd.
 
Nee ik heb toch echt de Maxtor schijf en de WD schijf geformateerd. De maxtor schijf is dus ook leeg op een mapje programdata en een bestand BOOTSECT.BAK na. De WD is ook geformateerd. De Maxtor schijf staat wel op sata_1 op mijn mobo en de WD op sata_2. Dit heb ik ook nu omgewisseld maar als ik in de bios instel van de WD schijf te booten geeft die een error en als ik de maxtor op geef boot hij wel maar vista staat niet op de maxtor maar op de WD.
 
Vraag is opgelost. Wat bleek nou was dat op een of andere reden de boot files op de Maxtor stonden en vista besturingsysteem op de WD. Nog geprobeerd met vista cd te herstellen maar uiteindelijk toch een herinstall gedaan. Eerst de maxtor en alle andere schijven afgekoppeld en alleen de WD eraan gelaten. Vista geinstalleerd en nu alles ok. Enige wat ik nog moet doen is de andere schijven terug aansluiten en eindelijk formateren.:D:shocked:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan