opstart/herstel DVD DVD maken???

Status
Niet open voor verdere reacties.

nicoingrid

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2002
Berichten
258
Mijn vorige PC was vastgelopen en heb nu een nieuwe. HP P7 1040.

Ik wil graag een opstart DVD maken, maar tijdens de installatie is dat helemaal niet gevraagd. Ik heb wel een recovery directory, maar die kan ik niet benaderen en als mijn harde schijf ermee ophoud heb ik daar niets aan. Er is geen DVD meegeveverd met het systeem. Windows 7 stand er al op.

Hoe kan ik nou (op eenvoudige manier graag) een opstart/herstel DVD van mijn Windows 7 maken voor het geval mijn harde schijf crasht???
 
als je in start herstelschijf of recovery disk intypt zou windows ook een functie moeten hebben om een herstelschijf te maken. heb je daar wat aan?
 
Configuratiescherm, backupcentrum en volg de aanwijzingen op het scherm (nadat je voor systeemkopie -of woord van soortgelijke strekking- hebt gekozen).

Verder schrijf je dat je die recoverypartitie niet kunt benaderen en dat je daar niets aan hebt als de hdd crasht. Ik vraag mij af waarom je die recovery niet kunt benaderen? Da's toch een kwestie van de een of andere functietoets indrukken (zie handleiding machine)?

Windows 7 heeft een prachtige buildin backupfunctie. Je kunt een systeemkopie op een extern medium maken (schijfjes en / of externe hdd). Tevens vraagt 7 aan je of je ook een 'systeemschijf wilt maken'.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan