• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opstart hulp nodig! - Actie bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stefanvte

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2019
Beste helpmij leden,

Ik heb een vraag, waar ik graag hulp bij zou willen hebben.

Bestand met automatische sortering
Ik wil een bestand maken, waar ik op een knop kan drukken. De acties intoets en dat dit direct in een tabel op een volgende tabblad word neergezet, in voorbeeld bestand zit knop op 'Blad1' en het tabel bij het tabblad 'Acties'.

Ik zou dan als de knop ingedrukt wordt een formulier die ingevuld wordt naar voren willen laten komen (zie voorbeeld) Voorbeeld.png . Vervolgens als ik op Opslaan druk dat het automatisch wordt toegevoegd aan het tabel.

Opslaan knop:
- Is het mogelijk dat er ook nog een mail naar de 'actie houder' wordt gestuurd met 'Er staat een actie voor u klaar!' bijvoorbeeld.

Voor namen om mij te assisteren vul willekeurig maar Piet / Henk o.i.d. in.

Alvast hartelijk bedankt voor de hulp!

Bijlagen

Er zit geen userform in je document.
"Ligt" in die context moet met ch in plaats van een g.

Er zit geen userform in je document.
Dat is gek. Het plaatje was ik er bij heb gepost komt vanuit de userform die ik gemaakt had in het bestand...

"Ligt" in die context moet met ch in plaats van een g.
Nederlands, ondanks mijn moedertaal is nog erg lastig voor mij. Dank voor de correctie, ik zal het aanpassen!

Had je nog eventueel adviezen voor hoe ik de andere probleemstukken kan oplossen?

Plaats het .xlsm document.
Een .xlsx is per definitie een document zonder Userforms en macro's.

Hey Edmoor,

Ik zie het. Wat stom zeg!

Bij deze heb ik even een nieuwe variant waar ik wel de Form erbij heb, direct even goed aangepast met de correctie op mijn taalflater in het actie tabblad.

Kan je me hierin een voorbeeld geven hoe ik dit nu verder zou moeten oppakken? een begin zou mij erg helpen!

Alvast hartelijk bedankt!

Bijlagen

Iets als dit:

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan