Opstart macro werkt niet (meer) automatisch

Status
Niet open voor verdere reacties.

flaggelant

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2009
Hoi forumgebruikers,

We gebruiken excel om zoveel mogelijk gegevens van onze melkveestapel uit de computer te halen en in een duidelijk overzicht
te zetten, de gegevens hiervoor worden dagelijks in txt formaat geexporteerd door ons management systeem.
Deze gegevens verwerken we dan weer mbv macro's tot bruikbare overzichten. (via takenplanner de xlm file starten en dan doen de macro's de rest)

hier het probleem;
we hebben 2 overzichtslijsten, maar sinds we een server hebben aangeschaft en zijn overgestapt naar office 2007 werkt de opstartmacro van een van beide programma's niet meer.. het andere excel bestand werkt nog wel. Ik gebruik voor beide dezelfde commando's dus daaraan ligt het waarschijnlijk niet. Daarnaast heb ik een knop toegevoegd die je handmatig kunt activeren om deze lijst te verwerken en die doet het ook gewoon. De commando's kloppen dus wel, maar het opstarten werkt niet meer automatisch.

Het probleem zit hem dus ergens in de instellingen op de "achtergrond(?)" van het bestand (instellingen, beveiliging etc). Het probleem is dat ik daar niet erg wegwijs in ben :(

wat ik heb kunnen controleren was het volgende;
* rechter muis => bestand eigenschappen (van beide documenten) zijn ze volledig identiek, met dezelfde gebruikers en overeenkomende bevoegdheden
* Binnen het bestand; ontwikkelaars (voor macro's)=>programmacode=> macrobeveiliging; ook hier waren alle instellingen identiek

Zijn er nog meer instellingen die het automatisch uitvoeren van een bepaald bestand kunnen "blokkeren"?
of is er een andere manier om hem weer aan de praat te krijgen?

gr,

jens

Waar/hoe heb die automatische macro-start geregeld ? (daar zijn nl. tig manieren voor).

ik durf de macro zo niet te benoemen, de precieze text zou tot maandag moeten wachten.

zo uit m'n hoofd lijkt het op;

private sub ()
workbook open
autorun_"'overzichtslijst.xlsm'voeruit"

end sub

dit is qua opzet & spelling natuurlijk niet kloppend, maar een ervaren macro-man snapt denk ik wel welke macro hiermee bedoeld wordt? (anders excuses, dan zal er maandag een "update" van komen met de letterlijke macro)

naar mijn idee zit het probleem echter niet in deze macro, omdat diezelfde macro wel werkt voor een vergelijkbaar bestand. ik verwacht dat het opstarten van de macro wordt geblokkeerd door een instelling, binnen het xlsm bestand.

Het probleem is verholpen, omdat ik zelf dacht dat het probleem het in de instellingen zat heb ik het programma gewoon in een kopie van het wel werkende excel bestand geplakt.

Nou loopt het programma weer automatisch, het zat hem dus inderdaad in die isntellingen/ beveiliging (welke weet ik dus niet :o )

ik heb de macro nog even opgezocht voor degenen die bij het zoeken naar opstart macro's hier terechtkomen;

Private Sub Workbook_Open()
Application.Run _
"'Overzichtslijst.xlsm'!Voeruit"

End Sub

hierbij is "voeruit" een macro die 7 andere macro's opstart.

topic kan dicht

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan