Opstart melding; Operating system not found.

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjpientrien

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2009
Na het verwisselen van mijn harde schijf,krijg ik de melding ''operating system not found''.....
Ik heb geprobeerd om mijn oude harde schijf terug te plaatsen(deze werkte nog toen ik hem eruit haalde),maar deze laat me nu ook in de steek.
Ik heb alle kabels e.d. precies op dezelfde plekken als voorheen geplaatst,dus ik weet niet wat het probleem is.Heb ook geprobeerd om met de Windows installatie-cd verder te komen,maar deze boot ook niet automatisch.Weet iemand wat ik kan doen om mijn pc weer te laten werken???
Alvast bedankt

Tja, best wel wat logisch dat je na het plaatsen van een nieuwe schijf die melding krijgt. Er zal nog Windows op geïnstalleerd moeten worden.
Dat de Windows CD niet wilt komt vermoedelijk omdat in het bios opstarten vanaf CD niet als 1e ttartoptie staat vermeld. Check in het bios of dit zo is.

Het bios kom je in door na het aanzetten van de pc op een bepaalde toets te drukken en een aantal keren te blijven drukken. Veelal is dit :
Esc, of
Del, of de
F1 toets.

Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij.:)

Ik heb de titel iets aangepast en de caps-lock letter verwijderd.

Maar dat heb ik ook zo ingesteld,en toch doet ie het niet....ik begin nu toch een beetje bang te worden dat het onherstelbaar is

Maar dat heb ik ook zo ingesteld,en toch doet ie het niet....ik begin nu toch een beetje bang te worden dat het onherstelbaar is

Check dan alle hardware op loszitten / hangen (ook de kabels). Als daar niets mis mee is en je weet 101% zeker dat de harddisk goed is aangesloten, tja.................

mogen de kabels niet hangen?sommigen hebben nog verlengden,de meeste zitten gebundeld...

Ze mogen rustig hangen (ik bedoelde dat anders dan dat ik schreef: óf er een stekker of zo loshangt), ik vraag mij af of je mogelijk ergens iets hebt geraakt waardoor het los is gaan zitten (de connectie).
Als het ding weer werkt kun je de kabels netjes bij elkaar binden, da's beter voor de luchtstromen in de pc waardoor er beter gekoeld wordt.

Tja, dan houden we nog iig 2 vermoedelijke oorzaken over:

- je was statisch toen je in de kast rommelde en hebt aldus het moederbord "vermoord".
- als het een IDE schijf is, dan ben je vergeten de jumpers goed te plaatsen.

Ik hoop voor je dat het 't laatste is, want da's namelijk gemakkelijk op te lossen, al verklaart dat NIET waarom je oude schijf het systeem óók niet wil laten starten. Dat doet toch weer meer richting optie 1 vermoeden................

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan