opstart pc loopt vast:fout opgetreden tijdens het laden

Status
Niet open voor verdere reacties.

smorat

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2010
Hoi,

Mijn pc heeft een virus binnengehaald, 3 trojaanse paarden zaten er blijkbaar op nadat ik malwarebytes had laten analyseren.
Nu heb ik dit opgekuist en dacht ik dat alles opgelost was, maar nu blokkeert mijn pc bij de opstart.
Het bureaublad komt tevoorschijn en dan blokkeert alles als de foutmelding dll komt: fout opgetreden tijdens het laden van c:\progra~Z\1do2qmqmw.dss

Kan iemand mij helpen?

pc werkt wel vlot in safe mode

In safemode eens msconfig.exe starten. Onder het tabblad "startup" het genoemde programma opzoeken en het vinkje ervoor weghalen.

Als je pc dan weer normaal start nog eens goed scannen met MBAM en Super Anti Spyware, zodat het virus ook effectief van je pc wordt verwijderd.

Dank u voor de snelle reactie.
Ik heb het toegepast maar pc blijft spijtig genoeg vastlopen.
Ik krijg wel geen foutmelding meer.
Ik kan niks aanklikken in mijn taakbalk, bvb start aanklikken lukt niet.
Mijn pictogrammen op het bureaublad reageren eerst wel maar na 1 min. dan weer niet meer.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Mijn pc heeft een virus binnengehaald, 3 trojaanse paarden zaten er blijkbaar op nadat ik malwarebytes had laten analyseren.
Nu heb ik dit opgekuist en dacht ik dat alles opgelost was, maar nu blokkeert mijn pc bij de opstart.
Het bureaublad komt tevoorschijn en dan blokkeert alles als de foutmelding dll komt: fout opgetreden tijdens het laden van c:\progra~Z\1do2qmqmw.dss

Kan iemand mij helpen?

pc werkt wel vlot in safe mode

heb je nog het logfile van malwarebytes bewaard, kun je ons dit is doorsturen aub?

Laatst bewerkt:
@ Spocky: Dit is hem (ik heb de andere bestanden erna verwijderd):

Malwarebytes Anti-Malware (-evaluatieversie-) 1.75.0.1300
www.malwarebytes.org

Databaseversie: v2013.10.25.04

Windows Vista Service Pack 2 x86 NTFS (Veilige modus/netwerkmogelijkheden)
Internet Explorer 9.0.8112.16421
eigenaar :: PC_VAN_EIGENAAR [administrator]

Bescherming: Uitgeschakeld

25/10/2013 14:37:06
mbam-log-2013-10-25 (14-37-06).txt

Scan type: Snelle scan
Ingeschakelde scan opties: Geheugen | Opstartitems | Register | Bestanden en mappen | Heuristiek/Extra | Heuristiek/Shuriken | PUP | PUM
Uitgeschakelde scan opties: P2P
Objecten gescand: 200107
Verstreken tijd: 4 minuut/minuten, 54 seconde(n)

Geheugenprocessen gedetecteerd: 0
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Geheugenmodulen gedetecteerd: 0

Registersleutels gedetecteerd: 4
HKCR\AppID\{C26644C4-2A12-4CA6-8F2E-0EDE6CF018F3} (PUP.Optional.Delta.A) -> Geen actie ondernomen.
HKCU\SOFTWARE\DataMngr_Toolbar (PUP.Optional.DataMngr.A) -> Geen actie ondernomen.
HKCU\Software\DataMngr (PUP.Optional.DataMngr.A) -> Geen actie ondernomen.
HKCU\Software\BabSolution\Updater (PUP.Optional.Babylon.A) -> Geen actie ondernomen.

Registerwaarden gedetecteerd: 0

Registerdata gedetecteerd: 0

Mappen gedetecteerd: 6
C:\Users\eigenaar\AppData\Roaming\Babylon (PUP.Optional.Babylon.A) -> Geen actie ondernomen.
C:\ProgramData\Tarma Installer (PUP.Optional.Tarma.A) -> Geen actie ondernomen.
C:\ProgramData\Tarma Installer\{361E80BE-388B-4270-BF54-A10C2B756504} (PUP.Optional.Tarma.A) -> Geen actie ondernomen.
C:\ProgramData\Tarma Installer\{361E80BE-388B-4270-BF54-A10C2B756504}\Cache (PUP.Optional.Tarma.A) -> Geen actie ondernomen.
C:\ProgramData\Tarma Installer\{889DF117-14D1-44EE-9F31-C5FB5D47F68B} (PUP.Optional.Tarma.A) -> Geen actie ondernomen.
C:\ProgramData\Tarma Installer\{889DF117-14D1-44EE-9F31-C5FB5D47F68B}\Cache (PUP.Optional.Tarma.A) -> Geen actie ondernomen.

Bestanden gedetecteerd: 15
C:\ProgramData\Tarma Installer\{361E80BE-388B-4270-BF54-A10C2B756504}\Setup.exe (PUP.Optional.Tarma.A) -> Geen actie ondernomen.
C:\ProgramData\Tarma Installer\{889DF117-14D1-44EE-9F31-C5FB5D47F68B}\Setup.exe (PUP.Optional.Tarma.A) -> Geen actie ondernomen.
C:\Users\eigenaar\AppData\Roaming\Babylon\log_file.txt (PUP.Optional.Babylon.A) -> Geen actie ondernomen.
C:\Users\eigenaar\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Local Storage\chrome-extension_eooncjejnppfjjklapaamhcdmjbilmde_0.localstorage (PUP.Optional.BrowserDefender.A) -> Geen actie ondernomen.
C:\ProgramData\Tarma Installer\{361E80BE-388B-4270-BF54-A10C2B756504}\Setup.dat (PUP.Optional.Tarma.A) -> Geen actie ondernomen.
C:\ProgramData\Tarma Installer\{361E80BE-388B-4270-BF54-A10C2B756504}\Setup.ico (PUP.Optional.Tarma.A) -> Geen actie ondernomen.
C:\ProgramData\Tarma Installer\{361E80BE-388B-4270-BF54-A10C2B756504}\_Setup.dll (PUP.Optional.Tarma.A) -> Geen actie ondernomen.
C:\ProgramData\Tarma Installer\{361E80BE-388B-4270-BF54-A10C2B756504}\_Setupx.dll (PUP.Optional.Tarma.A) -> Geen actie ondernomen.
C:\ProgramData\Tarma Installer\{889DF117-14D1-44EE-9F31-C5FB5D47F68B}\Setup.dat (PUP.Optional.Tarma.A) -> Geen actie ondernomen.
C:\ProgramData\Tarma Installer\{889DF117-14D1-44EE-9F31-C5FB5D47F68B}\Setup.ico (PUP.Optional.Tarma.A) -> Geen actie ondernomen.
C:\ProgramData\Tarma Installer\{889DF117-14D1-44EE-9F31-C5FB5D47F68B}\_Setup.dll (PUP.Optional.Tarma.A) -> Geen actie ondernomen.
C:\ProgramData\Tarma Installer\{889DF117-14D1-44EE-9F31-C5FB5D47F68B}\_Setupx.dll (PUP.Optional.Tarma.A) -> Geen actie ondernomen.
C:\ProgramData\1do2qmqmw.dss (Trojan.Ransom.ED) -> Succesvol in quarantaine geplaatst en verwijderd.
C:\Users\eigenaar\AppData\Local\Temp\1do2qmqmw.dss (Trojan.Ransom.ED) -> Succesvol in quarantaine geplaatst en verwijderd.
C:\Users\eigenaar\AppData\Local\Temp\~tmf9222587881486134024.dll (Trojan.Ransom.ED) -> Succesvol in quarantaine geplaatst en verwijderd.

(einde)

Laatst bewerkt door een moderator:
ik zie nu dat je malwarebytes geen actie heeft ondernomen om die infecties te verwijderen, scan je pc opnieuw met malwarebytes en vink alle vakjes aan na het scanresultaat en dan op alles verwijderen klikken en waarschijnlijk zal je pc dan terug moeten herstarten om alles te kunnen verwijderen, dus doe dat oke?

nadien nog is scannen met malwarebytes en stuur die logfile nog is door aub?

Ik heb inderdaad pas de volgende keer alles verwijderd.
Hieronder kan je de log terugvinden van 2 min. geleden.
Ik heb ook de 1e reactie uitgevoerd (msconfig).

Malwarebytes Anti-Malware (-evaluatieversie-) 1.75.0.1300
www.malwarebytes.org

Databaseversie: v2013.10.25.04

Windows Vista Service Pack 2 x86 NTFS (Veilige modus/netwerkmogelijkheden)
Internet Explorer 9.0.8112.16421
eigenaar :: PC_VAN_EIGENAAR [administrator]

Bescherming: Uitgeschakeld

27/10/2013 16:43:56
mbam-log-2013-10-27 (16-43-56).txt

Scan type: Snelle scan
Ingeschakelde scan opties: Geheugen | Opstartitems | Register | Bestanden en mappen | Heuristiek/Extra | Heuristiek/Shuriken | PUP | PUM
Uitgeschakelde scan opties: P2P
Objecten gescand: 203747
Verstreken tijd: 5 minuut/minuten, 59 seconde(n)

Geheugenprocessen gedetecteerd: 0

Geheugenmodulen gedetecteerd: 0

Registersleutels gedetecteerd: 0

Registerwaarden gedetecteerd: 0

Registerdata gedetecteerd: 0

Mappen gedetecteerd: 0

Bestanden gedetecteerd: 0

(einde)

en hoe is de toestand van je pc nu? loopt hij nog vast met het opstarten?

Als ik je een klein advies mag geven is het beter om gewoon je hardeschijf uit je computer te halen en door een andere computer te scannen of simpel wel gewoon je computer opnieuw te installeren dit is altijd de beste manier aangezien virussen/malware aan bestanden kunnen gehecht zijn, waardoor het systeem soms corrupt is en kunnen er fouten veroorzaakt worden! Misschien kan je simpel weg nog een systeem herstel doen door het volgende te doen:
1. windowslogo + R
2. Type control
3. Systeemherstel

Hopelijk biedt dit je een oplossing!

mvg

Sam:thumb:

laten we eerst op de gewone manier naar het probleem zoeken en oplossen en als het geen resultaat boekt dan gaan we een stap verder oke :thumb:

Ik zal inderdaad Kostenzer zijn advies volgen. Momenteel is mijn kennis wel vrij beperkt dus zal het ietsje langer duren.
Ik hoop toch tegen overmorgen geboot te hebben. Ik hou jullie op de hoogte!

@Kostenzer

ik zit momenteel in uw mini xp versie, hoe kan ik c:\progra~Z\1do2qmqmw.dss en wis of rename dat programma.' precies terugvinden

Bedankt voor het antwoord

Open de verkenner
Kijk waar jou schijf staat met windows. De letter kan veranderd zijn, hoeft niet c: te zijn.
Ik wil nu mijn pc niet opnieuw opstarten om te kijken wat het moet zijn.
Dan ga je naar de map "progra~Z" Dit is een afkorting. De map begint met "progra" en eindigd waarschijnlijk op "Z"
In die map moet je zijn. Misschien kun je de hele naam van de map even doorgeven, dan weten we misschien nog meer. "progra~Z" komt mij namelijk niet bekend voor.
Als je het echt niet weet kun je een foto of printscreen maken van de verkenner en die hier zetten.

Laatst bewerkt:
Ik heb inderdaad op de c:ACER schijf gezocht naar iets die kan overeenkomen met die progra...z.
Het is zo dat ik ook de foutmelding niet meer krijg nadat ik de pc heb opgestart waardoor ik niet meer kan nagaan wat de blokkering veroorzaakt (er is ook geen toepassing meer die start in taakbeheer op het moment dat mn pc blokkeert)
dus ik vrees dat ik vast zit :s

die trojan.ramsom.ed is de gevreesde politie virus , misschien is het beter zoals arretje al adviseerde dat je naar die fora's aanmeld met je probleem ......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan