opstart probleem Ark Linux

Status
Niet open voor verdere reacties.

zhouwei

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2005
Ik kan mijn Ark Linux niet meer starten!! Kan iemamd me HELPEN

Als ik mijn pc aanzet krijg ik de volgende melding te zien:

Booting "Ark Linux H2O (1.0 0. alpha12)
Root (hd0,1)
Filesysteem type is ext2fs patiton type 0x82
Kernel/boot/bmlinuz-2.4.27-0.rc1.2ark ro root=/dev/hda2 vga=791 video=vesa:pmipal,mtrr splash=silent hdd=ide-scsi
Error 15: File not found
Press any key to continue....

Als ik op ENTER druk zie ik iets van:
GNU GRUB version 0,95
Ark Linux H2O (1.0 0.alpha12)
e=edit a=modify c=command-line enter=boot

Ik ben nog een beginner weet dus nog niet veel.
Volgens mij heb ik een andere versie geinstalleerd namelijk: 2.4.23-ark (allen linux op mijn pc, geen partities)
Op een avond probeerde ik een gcc te downloaden en te installeren. Toen ging het mis

HELP HELP HELP

Heb je een recovery mode bij ark linux? anders moet je die eens uitvoeren, en ik raad aan om misschien over te stappen op ubuntu of mandriva, met deze distro's ga je meer kans op help vinden, arklinux gebruikt bijna niemand.
Staan er files op die je MOET terughebben?

.......... ik raad aan om misschien over te stappen op ubuntu of mandriva, met deze distro's ga je meer kans op help vinden, arklinux gebruikt bijna niemand.

Niet echt een fijn advies, want als je op Ubuntu overstapt, kan je ook problemen met de partition table krijgen, want daar gaat het hier over.
Zie voor Grub error 15: http://www.gentoo.org/doc/nl/grub-error-guide.xml

Hier zit je fout:

Root (hd0,1) => zoekt op disk 1, slice 2

Kernel/boot/bmlinuz-2.4.27-0.rc1.2ark ro root=/dev/hda2

Staat de kernel daar ook?

Regs, Alge

Laatst bewerkt:
Als je volledig herinstalleert dan maakt ubuntu ook een nieuwe grub aan en dan zou het probleem normaal zijn opgelost

Koop je ook een nieuwe auto als de benzinetank leeg is...?
:-)