Opstart probleem met HP LP3065

Status
Niet open voor verdere reacties.

BobCarp

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 sep 2015
Bij het opstarten van mijn Mac Pro, met 2 beeldschermen, de ene de HP de ander een 42" Plasma, start het HP scherm (soms) met een zwart scherm of gekleurde strepen in beeld.
Ik nam aan dat het een GPU probleem zou zijn, maar toen ik dit weekend de HP met de Plasma aan een andere Mac pro hing, bleef het probleem bestaan, alhoewel nu geen gekleurde strepen, maar een zwart scherm.

Als de computer sluimert en ik m ontwaak, gebeurd het af en toe dat het scherm zwart blijft, weer laten slapen en ontwaken lost het dan weer op.
In dat geval zie ik het opstartscherm verschijnen op de Plasma!? Ook dan is het laten slapen en ontwaken de oplossing.

Maar af en toe zie ik op de HP eerst het scherm met een laadbalkje, halverwege stopt dat en verschijnen er gekleurde beeldlijnen (deel van de pagina) en springt wederom de TV aan als opstartscherm.

Ik vermoed toch iets aan de hardware? kan iemand dat bevestigen, ik heb totaal geen technische kennis.
En als het idd een hardware storing is, weet iemand wie/welk bedrijf dit kan repareren.

Ik hoop dat ik het enigszins begrijpelijk heb uitgelegd, ondanks mijn gebrek aan technische kennis,...alvast bedankt voor anwoorden!

Ik heb idd ook een andere dual-link DVI kabel geprobeerd, maar de storing blijft.
Op de 2de MacPro, waar ik nu nog mee draai, is de storing iets veranderd, als ik nu de TV inschakel, gaat het hoofdscherm 1 seconde op zwart en verspringt naar de TV. Sluimeren, ontwaken, en beeld is weer terug bij de HP.

Storing nog hetzelfde, nu ook de miniDisplay port naar Hdmi uitgeprobeerd.
Het moet wel iets met de monitor zijn, maar wat?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan