Omdat het mij wel eens leuk leek om een keer Linux te proberen, ben ik naar de bieb gegaan en heb ik daar een boek geleend(van Windows naar Linux) met een installatie CD van ArkLinux erbij. Nadat ik het geïnstalleerd had kwam ik eraachter dat het beeldscherm alleen maar streepjes toonde. Toen ik opnieuw opstarte om via Windows achter de oorzaak van het streepjes probleem te komen kwam ik erachter dat ArkLinux een eigen opstart scherm had gemaakt. Nadat ik Windows had geselecteerd kwam ik in de besturinssysteem keuze van Windows waar ik uit twee verschillende Windowsen kon kiezen, beide Win XP Pro, maar door toedoen van style XP stond er achter één (bootscreen). Geen probleem.
Toen ik erachter was gekomen dat het kwam(het streepjesprobleem) omdat mijn video-kaart geen SVGA ondersteunde heb ik ArkLinux verwijderd door met Partition Magic de twee partities van Linux(ext3 en Linux swap) te verwijderen en de ex-ext3 partitie te formateren naar NTFS zodat ik hem voor mijn Windows kon gebruiken.
Toen ik hem na het installeren van een update opnieuw opstarte kwam er dit voor:
loading GRUB please wait...
error 17
Toen gebeurde er niks meer. Ik herstarte de PC en weer gebeurde het.
Gelukkig had ik nog een harde schijf liggen met een Win XP Home installatie erop die werkt(en waar ik nu op bezig ben). Zodat ik wat kon proberen. Ik heb de autoexec.bat bestand verplaats en vervangen door die van deze HD, niks, ik heb de backup van de boot.ini die styleXP had aangemaakt terug gezet, ook niks. Ik heb pagfile.sys verplaatst, niks. Ik heb msvci70.dll verplaats, alweer niks.
(msvci70.dll en pagefile.sys staan nog steeds samen met de orginele autoexec.bat in Documents and Settings).
Weet iemand van jullie wat ik moet doen?
Toen ik erachter was gekomen dat het kwam(het streepjesprobleem) omdat mijn video-kaart geen SVGA ondersteunde heb ik ArkLinux verwijderd door met Partition Magic de twee partities van Linux(ext3 en Linux swap) te verwijderen en de ex-ext3 partitie te formateren naar NTFS zodat ik hem voor mijn Windows kon gebruiken.
Toen ik hem na het installeren van een update opnieuw opstarte kwam er dit voor:
loading GRUB please wait...
error 17
Toen gebeurde er niks meer. Ik herstarte de PC en weer gebeurde het.
Gelukkig had ik nog een harde schijf liggen met een Win XP Home installatie erop die werkt(en waar ik nu op bezig ben). Zodat ik wat kon proberen. Ik heb de autoexec.bat bestand verplaats en vervangen door die van deze HD, niks, ik heb de backup van de boot.ini die styleXP had aangemaakt terug gezet, ook niks. Ik heb pagfile.sys verplaatst, niks. Ik heb msvci70.dll verplaats, alweer niks.
(msvci70.dll en pagefile.sys staan nog steeds samen met de orginele autoexec.bat in Documents and Settings).
Weet iemand van jullie wat ik moet doen?