Opstart probleem nieuwe medion-pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

marsmannetje

Meubilair
Lid geworden
31 dec 2000
Ik heb een probleem met een nieuwe medion-pc (paar weken oud).

Deze heeft erg veel moeite met opstarten.
Wanneer we de pc aanzetten dan krijgen we eerst een logo te zien van Intel Pentium 4.

Dit duurt daarna heel lang, voordat de computer verder gaat opstarten.

Ik heb het zelf net uitgetest.
De 1e keer ging hij na een tijdje kennelijk verder, want nadat ik terug keerde om te kijken hoever de pc was met opstarten zag ik dat het Windows-opstartscherm open stond.

Daarna nog een keer opgestart, maar nu staat het logo van Intel Pentium 4 er nog steeds (al zeker 5 minuten).

Wat kan dit nu weer zijn?

Vertel eens,
Maakt die pc gebruik van het internet.
Zo ja zit er een virusscanner op die ook up to date is.
Gebruik je een firewal
Welke windows versie staat er op
XP met servicepack 1?

Ik had dat ook op mijn medion pc...het duurde 10 minuten voordat ie opstartte...systeemherstel werkte ook niet.. gelukkig had ik met Acronis true image server een image gemaakt. die heb ik weer terug gezet, en nu start de pc weer normaal op... ik kon ook niet de cardreader gebruiken...is ook weer ok nu.. maar ik weet helaas nog steeds de oorzaak niet...hoewel ik vermoed dat het misschien kwam doordat ik een programma op de pc geinstalleerd had..maar dat is een vermoeden...
heb je soms pas een programma geinstalleerd??

ik had natuurlijk een virus scanner.. een fire wall.. zone alarm en spybot search en destroy.. ik had absoluut geen virus of spyware...

Geplaatst door puppie
Vertel eens,
Maakt die pc gebruik van het internet.
Zo ja zit er een virusscanner op die ook up to date is.
Gebruik je een firewal
Welke windows versie staat er op
XP met servicepack 1?

Er staat een virusscanner op, weet alleen ff niet welke.
Geen Firewall
Windows XP, ik neem aan met sp1. (aangezien het een nieuwe pc is)
Pc heeft vaste verbinding met router, die weer verbinding maakt met kabel-internet.

of misschien is het wel een Medion probleem???

als je het probleem niet kunt oplossen zou ik terug gaan naar de leverancier, je hebt garantie!!

Na +-6/7 minuten gaat hij over op de gebruikelijke windows-opstartschermen, daarna nog een minuut een volledig zwart scherm en dan komt het inlog-scherm van windows XP in beeld.

(totaal duurt het dus 8 minuten tussen moment dat ik de pc aanzet en dat het inlogscherm van windows komt)

De virusscanner is avg 6.0 (nooit van gehoord eerlijk gezegd)

Het lijkt me dat de pc vastloopt in de tijd dat hij de harde schijven en dergelijke gaat controleren, maar dat weet ik niet, omdat ik in die tussentijd een logo te zien krijg van Intel Pentium 4.
Kan ik dat niet op een bepaalde manier uitzetten?

Geplaatst door patrickt
Kan je hem opstarten in veilige modus?

Mvg Patrick
Geen idee, want normaal doe ik dat door op "F8" te drukken, tijdens het opstarten.

Ik zou niet weten op welk moment ik daarop moet drukken, omdat ik niet kan zien wat er gebeurd.

Wat zou ik dan moeten doen in veilige modus, wat ik niet in de normale modus kan?

heb je je usb devices aangesloten????

ja, een muis/toetsenbord combi.

Maar niet meer.
Zou ik het moeten proberen met een gewone muis (ps/2)??

Nee denk het niet maar ik had hetzelfde probleem, totdat ik bij toeval een andere usbaansluiting eruittrok waarop de pc meteen begon op te starten

Ik heb bij een kennis dit euvel als volgt verholpen;

Maak de pc open. Op de cd-rom spelers kun je kiezen uit CS/Master/Slave.

Als beide cd-roms spelers op CS staan, kan het zijn dat het lang duurt voordat het bios verder doorstart. Mijn advies is daarom dan ook, zet de 1 op master en de ander op slave mits beide cd-roms spelers op dezelfde ide kabel zitten.

Suc6

Ook hier dezelfde oplossing: 3e post (Jo Briels)
spanningsveld in je pc, componenten ontladen, herstarten, klaar :)

Opstarten zonder kabels

Ik heb Medion hierover gebeld en je krijg dit goed door alle kabels eraf te halen behalve de voedingskabel. Daarna de PC power knop aan de voorkant 10 seconden aan te zetten en daarna weer uit zetten.
Dit kun je eventueel een keer herhalen.
Daarna alle kabels er weer op en alles start weer normaal op.
Groeten Gerard

Ik heb Medion hierover gebeld en je krijg dit goed door alle kabels eraf te halen behalve de voedingskabel. Daarna de PC power knop aan de voorkant 10 seconden aan te zetten en daarna weer uit zetten.
Dit kun je eventueel een keer herhalen.
Daarna alle kabels er weer op en alles start weer normaal op.
Groeten Gerard

Dat is mooi, maar we mogen aanemen dat drie jaar na dato het probleem al opgelost is......daarom dus dicht

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan