Opstart probleem (ook toetsenbord probleem)

Status
Niet open voor verdere reacties.

gvdieten

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 feb 2008
Berichten
2
Ik heb sinds kort twee problemen met mijn PC die mogelijk met elkaar samenhangen omdat ze tegelijkertijd ontstaan zijn.

Bij de opstart van mijn PC, nog vóór windows opstart krijg ik ineens een scherm met het logo van American Megatrends en de volgende foutmelding:
4th Master Hard Disk:S.M.A.R.T. Status BAD, Backup and Replace
Press F1 to Resume

Alleen F1 toetsen helpt inderdaad en vervolgens start windows gewoon op. Ik heb overigens geen 4e Harddisk en alle andere harddisks leveren bij controle geen fout op.

Alle virusscanners, spyware, key loggers en ad-ware checkers die ik op het systeem loslaat vinden geen alarmerende zaken.

Wat wel gebeurt is dat sindsdien mijn toetsenbord vrijwel niet meer op de aanslagen reageert. Het is een draadloos toetsenbord met muis van Logitech. De muis werkt gewoon nog perfekt, de batterijen zijn goed en er is geen foutmelding. Bovendien komen de aanslagen soms wel goed door. En alles wat ik met de PC doe (zolang het maar muis bediend is) werkt perfekt.

Is hier sprake van een virus of andere hijackpoging die ik niet met mijn anti software kan ontdekken en verwijderen? Of is er iets mis met de hardware (of software)? En zo ja, wat is dan precies het probleem?

Alvast bedankt voor de hulp,
Guido
 
Probeer het eens met een bedraad toetsenbord om te bepalen waar het probleem ligt
 
Ik denk dat de 2 problemen los van elkaar staan.
Die van de hdd zou ik ijn de bios zoeken.
Wellicht het backup batterijtje vervangen.

Die van je keyboard, kan dan ook verholpen zijn, maar het kan ook nodig zijn, om keyboard en muis te de-installeren, pc herstarten en dan de software van de cd-rom weer te pakken, of update van de fabrikant op de homepage.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan