Opstart probleem Outlook 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

fokkobennink

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2013
Wie heeft de oplossing voor het volgende:
Mijn outlook 2003 geeft opnieuw problemen. Er zit spam in mijn map ongewenste mail en deze kan ik niet door delete verwijderen. Als ik dat probeer krijg ik de melding dat dan outlook.pst kapot gaat.
Vervolgens heb ik de probleemoplosser van windows het onderhoudscentrum van windows 8 gebruikt om de problemen op te lossen. Daarna doet outlook 2003 het helemaal niet meer en geeft alleen de volgende melding:
c:\users\fokko\AppData\local\mcrosoft\outlook\outlook.pst is geen bestand met persoonlijke mappen.

Als ik vervolgens scanpst.exe in werking zet krijg ik de volgende mededeling: niet herkend als hulpprogramma voor postvak IN

Wie weet hoe ik outlook 2003 weer kan laten draaien zoals wenselijk is en kan me verder de weg wijzen om de spamberichten te verwijderen?
De berichten hebben de volgende namen:
Director submitter
X 1 social Marketing
Cashcreation
kooij623@planet
Data entryjobs
Hibooster
Albert Martins

Ik krijg ze dus met geen mogelijkheid weg en denk daardoor nu weer met de problemen te zitten.
Oh ja, ik heb McAfee securitycenter voor de bescherming van de pc deze geeft aan dat alles oke is net als het onderhoudscentrum van windows 8

Ben nu echt flauw van die K-spam

Groet Fokko

Hernoem de outlook.pst eens naar outlook.old en start outlook daarna nog eens.
Werkt 't? Mooi, maar je bent al je oude mails; verzonden, ontvangen en verwijderde kwijt.
Tevens zijn dan ook je contactpersonen niet meer beschikbaar, maar je hebt dan wél weer een goed werkende outlook.

Is er geen oplossing waarbij ik mailverkeer uit het verleden kan behouden of terughalen? Het verliezen van de berichten is voor mij best wel een probleem.
Hoe zit het verder met die spam-mail als ik dat niet weghaal, dan zit ik zo weer in de problemen.

Groet,

Fokko

Laatst bewerkt:
Als outlook zou starten na de hernoeming zou je eens kunnen kijken of de archive.pst nog wat voor je kan betekenen. Risico's neem je in ieder geval niet met mijn advies, want doordat je slechts hernoemd blijft je huidige .pst intact. (je hebt 'm immers outlook.old genoemd en niet verwijderd). Als mijn oplossing geen werkende outlook oplevert en / of je wilt je oude niet werkende .pst terug, dan hernoem je de .old gewoon weer naar outlook.pst en daarmee overschrijf je nieuwe door outlook gemaakt outlook.pst weer met jouw eigen / oude en foute .pst.

Laatst bewerkt:
Hallo gast0225,

Ik kan het bestand outlook.pst nergens vinden opdat hem kan hernoemen. Waar zou die moeten staan? Wat er wel is heet c:\users\fokko\appdata\local\microsoft\outlook\outlook.pst
Deze kan ik echter niet wijzigen. Kun je me nog een stapje verder helpen?
alvast bedankt

Groet,

Fokko

Ehh, het bestand dat je hebt gevonden is toch de outlook.pst? Dat zie en schrijf je zelf immers. Outlook.pst = Outlook.pst.
Dat je 'm niet kunt hernoemen komt omdat Outlook is geopend of anderszins in gebruik is op het moment dat je wil gaan hernoemen.
Start je machine opnieuw op, open géén Outlook, maar ga direct naar de verkenner en hernoem de outlook.pst.

helaas is mijn probleem niet opgelost en heb ik data verloren. Mijn mail regel ik nu wel via outlook.com.
Dus tevreden over de antwoorden kan ik helaas niet zijn. Ik wil wel gast0225 bedanken voor zijn/haar inzet

groet,

Fokko

Laatst bewerkt:
Dus tevreden over de antwoorden kan ik helaas niet zijn.
Dat je probleem niet is opgelost, heeft niks met de antwoorden te maken. Die klopten namelijk als een bus. Dus je (on)tevredenheid zou je hooguit op Microsoft kunnen loslaten....
Had je doorgevraagd/gereageerd op het laatste antwoord, en Outlook een nieuwe pst laten maken, dan had je eventueel nog de oude mails kunnen importeren door het hernoemde (outlook.old in het voorbeeld) bestand te hernoemen naar outlook_crash.pst. Je kunt mails vanuit een ander pst bestand importeren, en op die manier je oude items dus weer binnenhalen in je schone omgeving.
Al loop je daarbij de kans dat de oorspronkelijke boosdoener dan ook weer binnenloopt, en het feest opnieuw begint.
Maar je ondankbaarheid in deze vind ik dus enigszins ongepast...

Beste OctaFish,

Volgens mij heb ik netjes bedankt voor de inzet van gast0225. Dat ik vervolgens ondanks vele uren zoeken en proberen de gegeven oplossingen niet voor elkaar krijg is alleen erg jammer.
Ik verwijt niemand iets als ik gezien het resultaat van alle inspanning ontevreden/teleurgesteld (of hoe je het ook maar kunt noemen) ben over het resultaat.
Ik heb op diverse manieren gezocht naar outlook.pst en niets terug gevonden wat ik zou kunnen hernoemen naar outlook.old of wat dan ook.
Verder is het inderdaad zo dat de kans op het binnenhalen van de boosdoener dan ook groot zou zijn. Het is niet anders. Ik red me nu best met Outlook.com.
Volgens mij ben ik ondanks mijn ontevredenheid over het resultaat ook niet ondankbaar in mijn reactie naar gast0225 en bedank hem voor de inzet en tijd.
Jammer dat ik dit in mijn vorige bericht niet duidelijker heb doen overkomen.
Ik hoop dat ik nu wel duidelijk ben over de intenties en berichtgeving

Nou prettige dag en tot schrijfs

Fokko

Je hebt gast0225 prima bedankt voor zijn inzet, maar daar was mijn reactie dan ook niet op gericht. De opmerking waar ik op reageerde was dacht ik behoorlijk duidelijk. Naast zijn inzet vond ik ook de antwoorden van een prima kwaliteit. Jij blijkbaar niet...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan