opstart probleem veilige modes.

Status
Niet open voor verdere reacties.

broodjekaas

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2008
Berichten
25
Opstarten van vorige locatie mislukt

Opstarten van vorige locatie mislukt

De basis waarop dit bericht is gebaseerd is helaas verwijderd. Daarom bij deze nog even de omschrijving van de situatie.

situatieomschrijving
Ik heb de optie voor automatische standby ingeschakeld. Hierdoor is de computer na enige tijd afwezig te zijn in standby gegaan. Later die zelfde dag heb ik, in de veronderstelling dat de computer door iemand anders was uitgeschakeld, er de stroom vanaf gehaald en de computerkast van binnen schoon gemaakt en een floppydrive ingebouwd.
Vervolgens heb ik de pc aangezet. Hierna start de computer 'normaal' op en controleert de onderdelen van de pc. Op het moment dat de pc windows xp in wilt schakelen, komt de volgende melding:

melding
De laatste poging om het systeem vanafde vorige locatie op te starten is mislukt. Wilt u het opnieuw proberen?
* Herstelgegevens verwijderen en naar het systeemopstartmenu gaan.
* Doorgaan met het opnieuw opstarten van het systeem.


Vervolgens is het onmogelijk om met één van de twee opties te selecteren en lijkt de pc gecrasht.

reeds geprobeerd
* resetknop
* powerknop lang inhouden tijdens op starten, maar wanneer ik dat probeer op het moment dat de boodschap verschijnt, hoef ik hem maar 1 seconde in te drukken om hem uit te zetten ipv de gebruikelijke 5sec.
* usbconnectors losgehaald en opgestart
* stekkertjes van de hardeschijf losgekoppeld en opnieuw vastgemaakt
* niets lijkt te werken...

HELP! :rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
van jou vraag heb ik een eigen vraag gemaakt.
Het is niet netjes om in een ander zijn vraag jouw vraag te plaatsen.
 
van jou vraag heb ik een eigen vraag gemaakt.
Het is niet netjes om in een ander zijn vraag jouw vraag te plaatsen.

Ik begrijp dat het niet netjes is om een andere vraag in een andere topic te plaatsen, maar in dit geval zit ik toch gewoon met hetzelfde probleem. Het opsplitsen is naar mijn mening niet heel erg nuttig. Nu zijn er twee topics met dezelfde vraag?

Maar terug op het onderwerp, de oplossing is gevonden! Nadat de melding verschijnt is het onmogelijk om met het toetsenbord een keuze te maken tussen de twee opties (computer reageert niet). Nu heb ik verschillende toetsenborden geprobeerd. 2x een usb aansluiting en 1x PS/2. Dat PS/2 toetsenbord werkte wel!
Om de één of andere rede herkent/ondersteunt de pc nog geen usb apparaten tijdens het opstarten. Zorgt dus dat je een PS/2 toetsenbord hebt aangesloten en kies voor de optie * Herstelgegevens verwijderen en naar het systeemopstartmenu gaan. De andere optie werkt niet.
Ik hoop dat iemand nog wat aan dit topic heeft. :)
 
het is goed dat je er dan zelf een oplossing voor gevonden hebt... :thumb:
Het was dus gewoon een ander toetsenbord aansluiten :p
Het is wel heel erg raar maar ja LOL
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan