reficullived
Gebruiker
- Lid geworden
- 22 apr 2014
Beste Lezer,
Ik heb een vreemd probleem.
Als ik een MSI 1996 moederbord plaats in de kast, en alleen de PSU kabels aansluit(dus geen geheugen, HDD, OD, etc.),
start het systeem niet op.
De CPU fan gaat even kort aan en er gebeurd daarna niks meer.
Het vreemde is, als ik deze in een ander kast stop, zelfde PSU gebruik, lijkt het systeem wel te starten.
De power led gaat aan het CPU fan blijft dan draaien(ook geen geheugen, HDD, OD, etc.)
Ik heb het zelfs getest met mobo op de grond, psu ook op de grond, front power kabels (power button) los gehaald en aangesloten.
Dan lijkt mobo, PSU en pwr led ook te starten.
Nu is mij opgevallen dat ik niet alle schroeven van mobo goed kan aandraaien in de kast.
Kan het hier ergens aan liggen denken jullie? of zit er ergens ander kortsluiting in de kast?
Heb al 4 PSU geprobeerd en meerder frontjes/JFP1 gebruikt.
Ook als 2 zelfde mobo's getest, zelfde probleem.
Ook met dimms zonder, met vid, zonder en met HDD en zonder
Hoop dat iemand mij kan helpen.
Alvast dank!
Gr,
Reficul Lived
Ik heb een vreemd probleem.
Als ik een MSI 1996 moederbord plaats in de kast, en alleen de PSU kabels aansluit(dus geen geheugen, HDD, OD, etc.),
start het systeem niet op.
De CPU fan gaat even kort aan en er gebeurd daarna niks meer.
Het vreemde is, als ik deze in een ander kast stop, zelfde PSU gebruik, lijkt het systeem wel te starten.
De power led gaat aan het CPU fan blijft dan draaien(ook geen geheugen, HDD, OD, etc.)
Ik heb het zelfs getest met mobo op de grond, psu ook op de grond, front power kabels (power button) los gehaald en aangesloten.
Dan lijkt mobo, PSU en pwr led ook te starten.
Nu is mij opgevallen dat ik niet alle schroeven van mobo goed kan aandraaien in de kast.
Kan het hier ergens aan liggen denken jullie? of zit er ergens ander kortsluiting in de kast?
Heb al 4 PSU geprobeerd en meerder frontjes/JFP1 gebruikt.
Ook als 2 zelfde mobo's getest, zelfde probleem.
Ook met dimms zonder, met vid, zonder en met HDD en zonder
Hoop dat iemand mij kan helpen.
Alvast dank!
Gr,
Reficul Lived