Opstart probleem wanneer MSI moerderbord is ingebouwd....

Status
Niet open voor verdere reacties.

reficullived

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2014
Beste Lezer,

Ik heb een vreemd probleem.

Als ik een MSI 1996 moederbord plaats in de kast, en alleen de PSU kabels aansluit(dus geen geheugen, HDD, OD, etc.),
start het systeem niet op.

De CPU fan gaat even kort aan en er gebeurd daarna niks meer.

Het vreemde is, als ik deze in een ander kast stop, zelfde PSU gebruik, lijkt het systeem wel te starten.
De power led gaat aan het CPU fan blijft dan draaien(ook geen geheugen, HDD, OD, etc.)

Ik heb het zelfs getest met mobo op de grond, psu ook op de grond, front power kabels (power button) los gehaald en aangesloten.
Dan lijkt mobo, PSU en pwr led ook te starten.

Nu is mij opgevallen dat ik niet alle schroeven van mobo goed kan aandraaien in de kast.
Kan het hier ergens aan liggen denken jullie? of zit er ergens ander kortsluiting in de kast?

Heb al 4 PSU geprobeerd en meerder frontjes/JFP1 gebruikt.
Ook als 2 zelfde mobo's getest, zelfde probleem.
Ook met dimms zonder, met vid, zonder en met HDD en zonder

Hoop dat iemand mij kan helpen.

Alvast dank!

Gr,
Reficul Lived

kortsluiting lijkt me een eerste oorzaak om te bekijken. Of een aarding lus.

Dank voor de reactie! enig idee waar de kortsluiting in de kast zou kunnen zitten?

Laatst bewerkt door een moderator:
Met een aangesloten systeemspeaker dien je sowieso biosbeeps te krijgen als er wordt geboot zonder geheugen en videokaart, zo niet dan is het moederbord een probleem, ook buiten de kast.

Dat ventilatoren gaan draaien zegt niets over dat de CPU zou werken of niet, de voeding werkt en kan ook aangaan via de pwrswitch van het mobo, die maakt alleen even een maakcontact.

Hoi Lange Pier,

Ik heb de speaker niet aangesloten, dus dat verklaart waarom er geen biosbeep verschijnt.
Wel een goed idee :) ik zal deze eens aansluiten en de beeps in de gaten houden.

Ik heb wel een keer geheugen, hdd, vidcard aangesloten (nog steeds zonder speaker) en werkte ook niet.
Ga straks wel even speaker aansluiten en video, hdd, geheugen en dan maar eens eerst buiten de kast testen.
Werkt dit, voorzichtig in kast plaatsen zonder te schroeven....

Ik hou jullie op de hoogte.

Hallo.

Heb je ook afstandsbusjes gebruikt.
Zo niet dan doen want dan heb je sluiting.

Groetjes Cees.

Hai Cees,

Moederbord start netjes op met HDD en Vidkaart en geheugen alle componenten los op de grond.
Zodra ik dit in de kast test, vergeet het maar....fan draait even en niks, nada noppes.

Ik had zelfs de speaker weggehaald en PSU zodat er alleen nog maar kast overblijft, nog steeds sluiting.

Ik geloof dat je gelijk hebt Cees, ik begin ook het vermoede te krijgen dat het iets te maken heeft met die afstand(kopere)busjes.
Ik had niet zo snel een tang voorhanden om deze uit een ander systeem te schroeven dus ga ik later vanmiddag proberen.

Die afstand busjes waren namelijk niet compleet (gaatje mobo op andere locatie)

Dank voor de tip!

Laat weten als het werkt.
Groeten,
RL

Welkom reficullived,

Ik heb een aantal quotes verwijderd, deze zijn niet nodig als je direct reageert op iemand. Gebruik de button "snel reageren" of "reageer op bericht" als je wilt reageren.

Understood Satshow :-) hier kan een slotje op hoor, alles werkt weer naar behoren!

Oplossing, afstandbusjes.

Dank voor de tips.
Gr.
RL

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan