opstart probleem Windows Boot Manger

Status
Niet open voor verdere reacties.

oblivion123

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2009
Hallo,

Sinds gister heb ik een probleem met het opstarten van mijn laptop, deze draait op windows vista.
Als ik opstart krijg ik het volgende scherm:
Windows failed to start. A recent hardware or software change might be the cause. To fix the problem:
1. Insert you windows installation disc and restart your computer.
2. Choose you language settings, and then click next.
3. click repair your computer.
If you do not have this disc, contact your system administrator or computer manufacturer for assistance.
File: \boot\BCD
Status: 0xc000000f
info: An error occurred while attempting to read the boot configuration data.

Het vervelende is dat ik een laptop heb waar windows vista op is voorgeinstalleerd, ik heb dus geen cd ervan, ik kan mijn computer nu wel gaan recoveren maar dan zijn al mijn bestanden etc. weg.

Heeft iemand misschien een oplossing voor dit probleem zonder dat mijn bestanden verloren gaan?
Ik heb zelf geen idee hoe het is gekomen, wel heb ik een paar dagen geleden een spel willen installeren waarbij ik een protection moest installeren die later niet compatible was met windows vista, ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft?

Dank voor alle reacties en oplossingen

omdat je zelf een vista hebt, mag je ergens een illegaale of desnoods origineele vista cd vandaan halen (downloaden dus)

en daarmee naar de herstelconsole gaan en voor opstartherstel kiezen :D

bedankt voor de reacties,

wanderer, hoe moet ik dat doen precies met die vista recovery console?
Het is een torrent dus ik moet hem eerst downloaden enzo, en dan op een dvd zetten? of op een cd? en die moet ik dan gewoon in mijn laptop doen en dan loopt alles vanzelf?

Bedankt

aanvulling : als je zo'n scherm NIET krijgt staat waarschijnlijk je bios anders

je moet dan even naar de bios gaan en de boot sequence verzetten naar

cd rom
C
usb

of iets dergelijk in ieder geval de cd rom als eerste :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan