Opstart probleem XP: eerst blauw scherm voordat ik op desktop kom

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwin32

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2002
Ik heb sinds een tijdje iets vreemds bij het opstarten van XP. Als ik mijn PC opstart en is voorbij het Windows XP logo met het blauwe statusbalkje wat heen en weer gaat en ik kom uit op het blauwe scherm met 'Welkom' daarop duurt het heel lang voordat ik op mijn desktop kom en mijn pictogrammen worden ingeladen. Ik krijg na dat 'welkom' eerst een blauw scherm alvorens mijn desktop in zijn geheel inlaad ook met de taakbalk en systemtray.
Het gekke is, als ik mijn modem uit mijn computer haal en ik start op dan loopt hij wel gewoon goed door. Ik heb hier al contact over gehad met mijn provider, die hebben mij een Fritzbox toegezonden, toen ging het wel eventjes goed, en nu heb ik het weer. XS4All zegt dat er iets is in mijn computer wat het conflict geeft en niets met mijn verbinding te maken heeft. Wat kan ik hier aan doen? Alvast dank

update de drivers van je netwerk kaart eens.
groote kans dat het probleem dan is op gelost.

Even kijken met PC Wizard welke kaart je hebt en dan de drivers downloaden van internet. Kunnen we je ook mee helpen hoor.

Ik heb even in Everest gekeken. Dit is mijn netwerkkaart: SiS 900 Fast Ethernet Apdapter. Ik kom echter op de SIS website geen driver tegen voor deze kaart. Wat is de meest recentste en hoe installeer ik deze?

Ik heb inmiddels de nieuwe drivers geinstalleerd van SiS 900 PCI, versie 118, dit was de laatste die ik kon vinden uit 2005. Maar het maakt niet uit, nog steeds een blauw, leeg scherm voordat mijn desktop inlaad...Wat nu?

Ik heb systeemherstel uit staan, vreet te veel schijfruimte steeds. Maar zal het uitmaken als ik die nieuwere installeer?

Blijft zonde dat zoveel mensen dat doen. Valt reuze mee als je het maar een beetje bij houd en de hele oude herstelpunten verwijderd. Heel vaak is je probleem met één druk op de knop opgelost. Misverstand van je dus dat het veel in beslag neemt.
Ik weet niet of het de oplossing is om deze drivers te nemen maar je hebt duidelijk een probleem met je netwerk dus je kan het altijd proberen. Het kan ook de software van je modem zijn maar dan zal je eens bij je provider moeten informeren.

Nee geen misverstand, het vreet te veel ruimte, klaar. Dat vind ik, jij dus niet dus daar verschillen van mening.

Nieuwste driver geinstalleerd, versie 119. Nog steeds hetzelfde probleem. Mijn Fritzbox heeft de laatste software draaien dus daar ligt het ook niet aan. Nog een idee? Misschien een Hijacklogje bij Nucia plaatsen misschien?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan