Opstart probleem/Zwart scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

papacito

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jul 2003
Hallo lezers,

Ik ben ten einde raad! En ik hoop dan ook dat er iemand is die mij kan helpen.
Ik zal eerst een beschrijving van mijn systeem geven en dan mijn vraag stellen.
Moederbord = Gigabyte GA 7VTX-P
Voeding = AOpen 250watt
Processor = AMD Athlon XP 2000+
Videokaart = PowerVR Kyro II 32mb/64mb
Intern geheugen DDR SDram 256 mb (Nanya)
HD = Maxtor 40gb
Besturingssysteem Windows XP Home edition

Mijn pctje is nu 1,5 jaar oud en niet 1 van de snelste meer maar toch moet hij nog naar behoren werken.
Wat is het geval,

De laatste tijd ging Windows XP steeds trager worden bij het afsluiten soms duurde het wel 15 minuten voordat het systeem uitschakelde als ik gekozen had voor start, afsluiten, uitschakelen.
Het werd nog gekker want soms als ik gewoon aan het werken was, maakt niet uit wat ik aan het doen was of als ik niets aan het doen was(dus geen proggie aktief) schakelde mijn pctje uit en startte weer opnieuw. Soms startte mijn pc dan met checkdisk maar soms ook niet. Er was geen pijl op te trekken. Ik was het zat en heb alles opnieuw geïnstalleerd, dus partities verwijderen, formatteren en alles weer opnieuw installeren. De eerste keer ging het goed, tenminste de installatie van Windows XP verliep vlekkeloos. Maar het probleem van plotseling opnieuw starten was er nog steeds. Totdat het systeem helemaal niet meer startte tenminste er kwam geen beeld, het systeem was wel aan en het hardeschijf ledje bleef branden. Nou ik dus aan het testen geslagen en alle pci kaarten eruit gehaald. En alleen opgestart met videokaart, processor en geheugen(1 bankje). Dat loste het probleem niet op dus ik een nieuwe processor gehaald (AMD XP 2000+)(had eerst een 1600+). Het probleem was daardoor niet opgelost. Ook heb ik de videokaart en mijn beeldscherm op een ander systeem getest en dat gaat goed. Ik heb wel ontdekt dat op mijn moederbord een oranje ledje aan blijft zodra mijn pc opstart. Dat ledje genaamd LED1 bevindt zich onder het memLED. Misschien iets met het geheugen mis? Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik ben ten einde raad.

Oja de voeding heb ik ook al op een ander systeem getest en daar werkte het zonder problemen.

Ik hoop iets van jullie te horen......

Groetjes, Cor

Geplaatst door Caspar107
Zoals ik uit de handleiding van je board kan halen wil het ledje zeggen dat de PC in SRT Sleep Mode staat.

Wat dat inhoudt weet ik zo effe niet, maar misschien moet je het eens uit/inschakelen in je Windows.
Kijk even in je handleiding of download de handleiding hier.
http://nl.giga-byte.com/Motherboard/Support/Manual/Manual_GA-7VTX.htm

Bedankt voor je snelle reactie, maar ik kan in windows niets veranderen en ook niet in de bios want mijn pctje start niet op!
Ik ga zo ff de handleiding voor de zoveelste keer nalezen maar wat jij zegt over srt en led1 moet ik opzoeken......

Laatst bewerkt:
Geplaatst door papacito

Bedankt voor je snelle reactie, maar ik kan in windows niets veranderen en ook niet in de bios want mijn pctje start niet op!
Ik ga zo ff de handleiding voor de zoveelste keer nalezen maar wat jij zegt over srt en led1 moet ik opzoeken......

Na lang zoeken is het probleem opgelost!
Geheugenmodule was defect......alles werkt nu weer als een trein.....

mvg

Papacito

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan